خبر فوری

نقد و بررسی «خجالت نکش» در سینما آی‌فیلم

به‌گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل باستانی، مجری برنامه سینما آی‌فیلم هر هفته به سراغ عوامل یکی از فیلم‌های در حال اکران می‌رود و به معرفی فیلم می‌پردازد.

فیلم سینمایی «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی سوژه این هفته سینما آی‌فیلم شده است.

این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۶ ساخته شده و از دوازدهم اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور به‌نمایش گذاشته شده است.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، لیندا کیانی، شهره لرستانی، الناز حبیبی، علی صالحی و سام درخشانی بازیگران این فیلم طنز هستند.

سینما آی‌فیلم به تهیه‌کنندگی وحید رونقی و محمد تنکابنی، چهارشنبه‌ شب‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت ۰۶:۳۰ روز پنجشنبه خواهد بود.

«آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی» به روایت شبکه پرس تی وی

برنامه Doubling Down از تولیدات جدید شبکه پرس تی وی، در برنامه این هفته خود به بحث پیرامون آزادی بیان در شبکه های اجتماعی می پردازد.

این برنامه با اجرای هنری بونسو، ضمن اشاره به تظاهرات اخیر مردم در لندن در اعتراض به محدودیت های موجود در شبکه های اجتماعی به بررسی هجمه های صورت گرفته علیه آزادی بیان در رسانه های اجتماعی می پردازد.

این برنامه در ادامه با اشاره به این مساله که راهپیمایی اخیر لندن به دنبال مسدود شدن حساب توییتری تامی رابینسون، رئیس پیشین سازمان افراطی «لیگ دفاع انگلیس» (EDL) در پی انتشار توییتی ضداسلامی به راه افتاده است، نشان می دهد که هیچ یک از رسانه های اصلی همچون اسکای، بی بی سی و آی تی ان، این اعتراضات را پوشش نداده و تنها به صورت مختصر و کوتاه در روزنامه های ایونینگ استاندارد و گاردین به آن پرداخته شده است.

در این قسمت از برنامه Doubling Down مباحثی همچون «اهمیت برپایی این تظاهرات»، «علت عدم پوشش و نادیده گرفتن این تظاهرات توسط رسانه های اصلی» و «نتایج و دستاوردهای حاصل از این تظاهرات برای مردم» با حضور سه کارشناس مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. همچنین نظرات مرتبط حاضران در استودیو، کارشناسان و کاربران شبکه های اجتماعی نیز مرور خواهد شد.

از دیگر بخش های این برنامه می توان به پخش پیغام های صوتی تلفنی مخاطبان و برقراری ارتباط زنده از طریق ارتباط تصویری با کارشناس مهمان اشاره کرد.

برنامه Doubling Down پنجشنبه 27 اردیبهشت ساعت 23:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه نیز جمعه ساعت 05:00 و 17:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

**نگاهی به مساله بدهی جهانی و تاثیر آن بر بازنشستگان در شبکه پرس تی وی

بدهی جهانی به عنوان تهدیدی برای حقوق بازنشستگان، عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته "شکاف اقتصادی" (Economic Divide) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این برنامه به تهیه کنندگی کاوه تقوایی ضمن اشاره به گزارش هرمزبان به نقل از موسسه مالی بین المللی (IIF) پیرامون افزایش 16 تریلیون دلاری حجم بدهی جهانی در سال 2017 نسبت به 2016 و رسیدن آن به 333 تریلیون دلار، به بررسی سهم نهادهای مختلف از این بدهی می پردازد و نشان می دهد که بیشترین حجم این بدهی، متعلق به شرکت های غیرمالی، دولت ها و موسسات مالی است.

این برنامه در ادامه به بحث در مورد سهم سه کشور آمریکا، ژاپن و چین از اقتصاد جهانی و بدهی ها پرداخته و اشاره می کند که از میان 15 کشوری که بیشترین بدهی را دارند، هفت کشور اروپایی هستند و اگر از روسیه چشم پوشی کنیم، در مجموع حدود 26 درصد از مجموع بدهی های جهانی متعلق به کشورهای اروپایی است.

این قسمت از برنامه شکاف اقتصادی همچنین به طور ویژه به اروپا و مساله بازنشستگی می پردازد. کمبود پول بریتانیا برای پرداخت به بازنشستگان، افزایش عمر بازنشستگان نسبت به پیش بینی های اولیه و افزایش امید به زندگی در آنها بین 8 تا 11 سال، تغییرات اقتصادی بزرگ و سرنوشت بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا و کسری 78 تریلیون دلاری 20 کشور بزرگ و ثروتمند دنیا برای پرداخت‌های بازنشستگی و چالش‌های ناشی از آن برای کارفرمایان، کارگران و سیاست گذاران از جمله محورهایی است که در این خصوص مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رابطه میان چین و آمریکا نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این برنامه است. این بخش به بررسی گزارش صندوق بین المللی پول می‌پردازد. طبق اعلام این صندوق، افزایش تنش تجاری میان این دو کشور، رشد اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن را تضعیف خواهد کرد. «کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی کشورهای دارای اقتصاد برتر تا سال 2023» و افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا تا سال 2023 از جمله محورهای مورد گفت‌وگو در این زمینه است.

ریچارد واگ، از شرکای مدیریت گروه سرمایه گذاری گابریل و لوری لیچمن، پروفسور علوم اقتصادی دانشگاه دوک کارشناسان برنامه این هفته شکاف اقتصادی هستند و کاوه تقوایی (مجری)، علی اره چی، مهدی عرب و امیر طالبی (نویسندگان)، ماریام باباخانیانس (دستیار تهیه)، امید عبدا… زاده و رامین دزیانیان (گرافیست)، مجتبی مقامی (کارگردان هنری و تدوینگر) و علی رشید (هماهنگی) از جمله عوامل تهیه آن به شمار می‌روند.

برنامه «شکاف اقتصادی» ساعت 1 بامداد جمعه 28 اردیبهشت به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه شنبه ساعت 00:03 بامداد، یکشنبه ساعت 8 و 19 و دوشنبه ساعت 11 پخش خواهد شد.

**مروری بر مساله توحید در شبکه پرس تی وی در آستانه ماه مبارک رمضان

مستند «کشف اسلام: توحید در پرستش» (Discovering Islam: Tawhid in Worship) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.

این برنامه از اپیزودهای مجموعه «کشف اسلام» به کارگردانی حمید خیرالدین و تهیه کنندگی مجید خبازان و محصول سال 2014 است.

این مستند به بررسی مباحث و مسایلی مانند «توحید در پرستش»، «دلایل پرستش خدا» و «مقوله بت پرستی و انواع آن» می‌پردازد و به سوالاتی همچون «آیا خدا به پرستش ما احتیاج دارد» پاسخ می‌دهد.

مستند «توحید در پرستش» بر این نکته تاکید می‌کند که پرستش تنها در نماز و نیایش روزانه خلاصه نمی شود بلکه تبلور واقعی آن در کارهای نیک و مهروزی به همنوعان نمود پیدا می کند.

مباحث یاد شده در این برنامه با حضور کارشناسان و صاحبنظران حوزه مربوطه که از اندیشمندان مسلمان هستند، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«کشف اسلام: توحید در پرستش» پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه ساعت 05:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد و تکرار آن در ساعات 10، 16، 22 و 2 بامداد پخش می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید