خبر فوری

یمنی‌ها به خیابان آمدند؛ «متوقف نمی‌شویم»

هرمزبان – مردم یمن امروز جمعه، ۱۲ ژانویه با شرکت در یک راهپیمایی باشکوه حملات متجاوزانه ائتلاف آمریکایی به کشورشان را محکوم و با شعار «فتح موعود و جهاد مقدس» حمایت‌شان از مردم فلسطین را اعلام کردند.

«موضع ما روشن است، سکوت نخواهیم کرد، متوقف نخواهیم شد و به دشمن پاسخ خواهیم داد؛ حامی امت خود در غزه هستیم و این تجاوز منجر به فاصله گرفتن ما از آن‌ها نخواهد شد»، این اظهارات سیاستمدار یمنی مراد قاسم علی در حاشیه این راهپیمایی بود.

بامداد امروز آمریکا و انگلیس در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. بلافاصله بعد از این حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالستیک به سمت مواضع دشمن در دریای سرخ و باب‌المندب هستند.

معاون وزیر امور خارجه دولت صنعاء حسین العزی خطاب به ائتلاف غربی تصریح کرده که «که آمریکا و انگلیس باید آماده باشند تا بهای گزافی را بپردازند و تمام عواقب سنگین این تجاوز آشکار خود را تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها و تصاویر ارسالی از یمن، استان صعده در شمال این کشور امروز مرکز راهپیمایی بوده اما این تجمعات در شهرها و مناطق دیگر از جمله المرازم، شعاره و الجرشه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت تجاوزات آمریکا و انگلیس برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید