تظاهرات معترضان در آمریکا،مراکش،پاکستان و استرالیا/ حامیان فلسطین در جهان خواستار آتش‌بس دائم شدند

هرمزبانهزاران معترض در نیویورک با آمدن به خیابان‌ها خواستار آتش‌بس دائم در غزه و پایان حمایت نظامی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی شدند.

هزاران معترض در نیویورک به خیابان آمده و خواستار آتش بس دائم در غزه شدند. به گفته پلیس، معترضان پل منهتن را به مدت دو ساعت مسدود کردند.گزارش‌ها حاکی است معترضان با مشت‌های گره کرده شعار می‌دادند “بگذارید غزه زنده بماند” و برخی نیز بر روی پیراهن هایشان شعار “همین حالا آتش بس کنید” نوشته بودند.
راهپیمایان همچنین خطاب به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از وی خواستند به حمایت از حمله نظامی اسرائیل به غزه پایان دهد. “جی ساپر” یکی از شرکت کنندگان یهودی حاضر در این تظاهرات گفت: ما گردهم آمده‌ایم تا صدای خود را برای آتش بس دائم و پایدار بلند کنیم. بیشتر آمریکایی‌ها با ما هستند، نظرسنجی‌ها هم این را نشان می‌دهد.وی در ادامه یادآور شد: به عقیده ما راه حل نظامی وجود ندارد. علت خشونت، ظلم است. ابتدا باید به 75 سال آپارتاید اسرائیل بپردازیم و سپس 16 سال رنج و محاصره مردم غزه.
به گفته پلیس نیویورک سه تظاهرکننده شامل یک زن و دو مرد در جریان این اعتراضات دستگیر شدند.
“ایتزاک دویچ” یکی از اعضای جامعه یهودی ارتدوکس نیویورک نیز که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: ما اینجا هستیم تا بگوییم اشغال کاملا اشتباه است. این کاملا جنایتکارانه است. آنها از دین من برای توجیه جنایات استفاده می‌کنند. یهودیت یک دین است اما صهیونیسم یک جنبش سیاسی است و این نسل کشی و همه ظلم‌ها به اسم من و دین من نیست.
“لیندا سرسور”، فعال فلسطینی-آمریکایی نیز در جریان این تجمع گفت:‌ امیدوارم پیام ما قوی باشد و آنهایی که در کاخ سفید هستند، آن را بشنوند.


تظاهرات گسترده مراکشی‌ها در همبستگی با غزه

هزاران مراکشی در همبستگی با غزه تظاهرات کرده و شعارهایی را در مخالفت با عادی‌سازی روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی سر دادند.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان در کازابلانکا، پایتخت اقتصادی مراکش با حمل پرچم‌های فلسطین و مراکش شعارهایی را علیه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و مراکش و در حمایت از مردم غزه سر دادند.
یکی از معترضان در این اعتراضات گفت: ما تا زمان لغو عادی‌سازی روابط هرگز تظاهرات خود را متوقف نخواهیم کرد. ما نمی‌خواهیم با کسانی روابط داشته باشیم که کودکان و زنان را می‌کشند و به مسلمانان و اعراب اهانت می‌کنند. ما به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم تا سیاست صهیونیست‌ها را رسوا کرده و وجدان جهان را بیدار کنیم.
یک فعال حقوقی مراکشی نیز گفت: معترضان برای پیروزی فلسطین به خیابان‌ها آمده‌اند. سرکوب و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی مردم اروپا و آمریکا را تکان داد و باعث شد که آنها از سکوت خود خارج شده و در همبستگی با فلسطین تظاهرات کنند. توقف عادی‌سازی روابط اولویت ماست.
هماهنگ‌کننده جبهه حامی فلسطین در مراکش اعلام کرد شبیه این تظاهرات در حمایت از غزه، در کازابلانکا و طنجه نیز برگزار شد.

تظاهرات مردم لاهور در حمایت از فلسطین

هزاران نفر از مردم پاکستان با حرکت به سوی سرکنسولگری آمریکا، حمایت‌های این کشور از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
مردم لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان با برپایی راهپیمایی بزرگ در این شهر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند. در این تظاهرات باشکوه ضدصهیونیستی، هزاران نفر از مردم از اقشار مختلف جامعه با حرکت به سوی سرکنسولگری آمریکا، حمایت‌های این کشور از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

تظاهرات مردم استرالیا در محکومیت کشتار صهیونیستها

شمار زیادی از مردم سیدنی با در دست داشتن تصاویری از خبرنگار و تصویربردار شبکه المیادین که در حملات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان شهید شدند تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.
شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت یاد این شهیدان، هدف قرار دادن آن‌ها را جنایت جنگی دانسته و حمایت خود را از نوار غزه نیز اعلام و تجاوزات رژیم اشغالگر را محکوم کردند.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید