خبر فوری

حجت الاسلام سهرابی: روز قدس، عبادت بزرگ سیاسی و بیعت با پیامبر اسلام است

هرمزبان –  حجت الاسلام مفید سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته توکهور و هشتبندی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، روز قدس را عبادت بزرگ سیاسی و بیعت با پیامبر اسلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از منطقه توکهور و هشت بندی ، حجت‌الاسلام مفید سهرابی، امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت روز قدس، به تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت.

وی با اشاره به آمار شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی، این جنایات را نسل‌کشی و مصداق بارز بی‌عدالتی و ظلم دانست.

امام جمعه موقت توکهور و هشتبندی با تأکید بر سکوت معنادار مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات، خواستار محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی شد.

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه ملت ایران همواره در صحنه حمایت از مظلومان فلسطین حاضر بوده‌اند، روز قدس را میراث گرانبهای امام خمینی (ره) دانست و حضور در راهپیمایی این روز را عبادت بزرگ سیاسی و مصداق جهاد در راه خدا برشمرد.

وی در ادامه به تشریح سه مبنای قرآنی و روایی برای حضور در راهپیمایی روز قدس پرداخت و گفت: این حرکت، مصداق دشمن‌ستیزی، بیعت با پیامبر اکرم (ص) و تولی و تبری است.

خطیب نماز جمعه توکهور و هشتبندی در پایان، ضمن گرامیداشت روز ملی انرژی هسته‌ای و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، بر ضرورت ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تا آزادی قدس شریف تأکید کرد.

راهپیمایی روز قدس در توکهور و هشتبندی نیز همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور مردم برگزار شد.

در این راهپیمایی، مردم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

حجت‌الاسلام سهرابی در پایان این راهپیمایی، ضمن تقدیر از حضور مردم، گفت: این حضور پرشور، بار دیگر نشان داد که ملت ایران تا آزادی قدس شریف از آرمان فلسطین دست نخواهند کشید.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید