خبر فوری

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی برگزار شد: تأکید بر آمادگی برای امتحانات نهایی

هرمزبان – اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، امام جمعه موقت شهرستان و سایر اعضا در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد. در این جلسه، برگزاری امتحانات نهایی و برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مهندس مرتضی احتشام فرماندار شهرستان ابوموسی در این جلسه با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر جامعه ای است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید ظرفیت تمام دستگاه ها برای همکاری با آموزش و پرورش بسیج شود.

وی در خصوص امتحانات نهایی گفت: امسال هر سه پایه متوسطه دوم امتحان نهایی دارند و خانواده ها باید با فراهم کردن فضای مناسب در خانه، زمینه را برای درس خواندن فرزندان خود فراهم کنند.

حجت الاسلام جاودان امام جمعه موقت شهرستان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان، با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت دانش آموزان و جامعه گفت: همه ما مدیون معلمان خود در تمامی مقاطع تحصیلی هستیم.

وی در ادامه افزود: نقش هدایتی قرآن در تعلیم و تربیت انکار ناپذیر است و باید معلمان و مربیان از این منبع نورانی در تعلیم و تربیت دانش آموزان بهره ببرند.

حجت الاسلام جاودان با اشاره به هدایت خاص قرآن برای متقین، گفت: با تلاوت و تدبر در قرآن کریم و عمل به آموزه های آن می توان زمینه هدایت خاص الهی را برای خود نمود‌.

دکتر یعقوب پیدایش مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش شهرستان ارائه کرد و به تشریح برنامه های این مدیریت برای سال جدید پرداخت.

وی در خصوص امتحانات نهایی یادآور شد: سوالات امتحانات نهایی همچون بصورت کشوری طراحی می شود و با توجه به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ، فرایند تصحیح نیز به صورت کشوری و الکترونیک انجام می شود.

وی تاکید کرد: دانش آموزان از فرصت باقی مانده تا امتحان به خوبی استفاده کرده و به مطالعه و مرور مطالب درسی بپردازند.

پیدایش در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت حضور دانش آموزان در کلاس درس، گفت: غیبت در کلاس درس به ضرر دانش آموزان است و آنها باید از این کار پرهیز کنند.

در ادامه این جلسه، اعضای شورا به بررسی برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم پرداختند و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

بر اساس این تصمیمات، برنامه های متنوعی برای گرامیداشت مقام شامخ معلم در نظر گرفته شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

حجت الاسلام سهرابی: روز قدس، عبادت بزرگ سیاسی و بیعت با پیامبر اسلام است

خطیب جمعه بوموسی: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی راهی جز محو و نابودی اسرائیل نداریم

مسیرهای راهپیمایی روز قدس در شهرهای مختلف هرمزگان

موتور لنج ۱۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس

حضور تن‌هاخ در ضیافت افطاری منچستریونایتد

اختصاص ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش در سفر دوم رئیس جمهور به استان هرمزگان

تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی

محمد اسلامی: دو اتفاق خوب هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان

گزارشی از دومین روز حضور وزیر آموزش و پرورش در بندرعباس

 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید