خبر فوری

محمد اسلامی: دو اتفاق خوب هسته ای در سفر رییسی به هرمزگان

هرمزبان – محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آغاز احداث نیروگاه اتمی سیریک و رونمایی از سامانه پرتودهی نخیلات دو اقدام مهم در سفر رییس جمهوری به هرمزگان بشمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در نشست شورای اداری هرمزگان با اشاره به  آغاز ساخت نیروگاه سیریک از آن به عنوان بزرگترین رخداد حوزه انرژی اتمی بعد از انقلاب یاد کرد.

وی افزود: نیروگاه هسته ای بوشهر و نیروگاه هسته ای دارخوین از قبل از انقلاب برنامه آنها طراحی و بعد از انقلاب اجرایی شده بودند اما بنای این نیروگاه هسته ای در سفر دور دوم ریاست جمهوری به هرمزگان نهاده شد تا در زمان موعد مقرر ساخته و بهره برداری شود.

اسلامی در عین تأکید کرد: تدابیر لازم برای تربیت نیروی لازم برای اشتغال در این نیروگاه نیز در نظر گرفته شده تا از اکنون برای آینده، اقدامات لازم در دانشگاههای استان صورت گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: با یک کار تحقیقاتی بر روی لبه علم و فناوری، سامانه پرتودهی برای آفت‌زدایی از نخیلات آماده و از آن رونمایی شد.

به گزارش فارس، نخستین سامانه پرتویی آفت‌زدایی نخلستان‌ها و باغ‌های کشور به نام «آریو رینگ» که در بندرعباس رونمایی شد، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هسته‌ای در حوزه کشاورزی محسوب می‌شود. این سامانه با استفاده از امواج الکترومغناطیسی و بدون استفاده از سموم شیمیایی و آسیب به درختان، قادر است تخم، لارو و سوسک سرخرطومی را از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید