خبر فوری
یادداشت

یادداشت مدیرمسئول/ نماینده یک دوره ای

هرمزبان – یاداشت مهدی کمالی مدیرمسئول هرمزبان با عنوان “نماینده یک دوره ای” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

ما به رئیس جمهور یک دوره‌ای نیاز داریم، رئیس جمهوری که به فکر جمع کردن رأی برای دور دوم نباشد و همتش در دوره چهار ساله صرف انجام کارهای درست برای عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت متوازن کشور باشد.

منطق بند بالا را خیلی ها قبول دارند و مورد پسندشان است اما مشکلی که وجود دارد این است که چنین منطقی به دیگر حوزه ها تعمیم داده نمی شود.
در یک مثال تخیلی و غیرواقعی در نظر بگیرید که یک کارمند جزء یک اداره که از طایفه ی بزرگی برخوردار است با یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تفاهم می کند که از او در انتخابات حمایت کند و در صورت برنده شدن نماینده، ریاست اداره ای که در آن کار می کند به وی برسد. در این مثال چرخه ی معیوب ارتقا پدیدار می شود و نماینده از افراد رأی جمع کن برای دستیابی به پست های بالاتر حمایت می کند تا دور بعدی هم نماینده باقی بماند؛ خواه لایق آن جایگاه باشند و خواه نباشند.

اگر نماینده مردم خودش را یک دوره ای بخواند و در مقام پرداختن به وظیفه اصلی خود یعنی تقنین قوانین و نظرات بر حسن اجرای آنها ، از چرخه سالم ارتقای اداری حمایت کند و موجب رشد نیروهای توانمند شود خیلی از مسائل به خودی خود حل می شود.

از نماینده‌ای که با دخالت بیجا در عزل و نصب داخلی دستگاه های اجرایی جایگاه نمایندگی مردم را به کارچاق کن تقلیل می دهد نمی توان انتظار داشت که در مسائل ملی و حتی مسائل حوزه ی انتخابیه نگاه کلان داشته باشد. این‌چنین نماینده ای نه می تواند و نباید دم از قانون و عدالت بزند چراکه در صف اول پایمال کنندگان آن قرار دارد.

نماینده ای که حوزه نمایندگی خودش را قلمرو خود می داند و با ترکیبی از اصرار و التماس و تهدید نسبت به مهره چینی اقدام می کند نه می تواند و نباید دم از مطالبه گری و حق خواهی بزند چراکه حق طلبی را دستمایه اهداف سیاسی نامشروع خود قرار داده است.

بنابراین ما در شرایط فعلی بیش‌از هر زمان دیگری به نمایندگان یک دوره ای نیاز داریم.

ادامه دارد…

انتهای پیام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید