خبر فوری

حسین عباس‌نژاد: افتتاح بندر سیریک و کلنگ‌زنی مجتمع بندری مکران در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان

هرمزبان –مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از افتتاح بندر سیریک، توسعه بندر جزیره ابوموسی و کلنگ‌زنی مجتمع بندری مکران در سفر آینده رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،حسین عباس‌نژاد، امروز (۲۸ مرداد) در نشستی خبری اظهار کرد: دولت سیزدهم آمد تا بتواند راهگشای بسیاری از مشکلات کشور باشد، به تبع آن در هرمزگان به عنوان قطب اقتصاد دریایی کشور ما نیز باید بر اساس سیاست‌های دولت ادامه مسیر می‌دادیم و در این راستا در دو سال گذشته پروژه‌های بزرگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح بندرخمیر از جمله مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته بوده است، افزود: این پروژه در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل و صادرات و واردات مواد معدنی موجود در معادن غرب استان انجام شده است. امیدواریم این بندر با عملکرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، بتواند اقتصاد کشور را در وضعیت بهتری قرار دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: همچنین فاز سه بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسیده و اکنون در راستای رفع مشکلات بندر گام برداشته‌ایم. همچنین در راستای تقویت ایمنی بنادر با افتتاح برج کنترل جدید که مرتفع‌ترین برج کنترل بنادر سراسر کشور است، نظارت خود را بر فعالیت های دریا محور گسترده تر کرده‌ایم.

عباس‌نژاد ادامه داد: تفاهمنامه توسعه گردشگری دریایی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شده و با افتتاح این پروژه در سال‌های آینده استان از لحاظ گردشگری با توسعه و تحول قابل توجهی روبرو خواهد شد. همچنین تلاش داریم بندر سیریک که می‌تواند در معیشت مردم شرق استان بسیار تأثیرگذار باشد، در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: توسعه بندر ابوموسی را برای تأمین رفاه مردم ابوموسی و ارتباط و اتصال بهتر با سرزمین اصلی در دستور کار داریم که در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد. مجتمع بندری مکران که بعد از بندر شهید رجایی به بزرگترین مرکز اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد نیز به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: ما با توجه به شرایط کشور در بحث عملکرد با ۸۰ میلیون تن ظرفیت در بندر شهید رجایی پیش می‌رویم و توانسته‌ایم نیازهای کشور را برطرف کنیم. امیدواریم در آینده با افزایش ظرفیت ترانزیت خود به اهداف پیش‌بینی شده برسیم.

آغاز به کار گمرک بندرخمیر

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: گمرکات استان شامل پنج اداره‌کل و ۲۶ دفترخانه گمرکی است. گمرکات استان هرمزگان به‌تبع فعالیت سازمان بنادر در بندر شهید رجایی بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های گمرکی کشور را در بر دارد. گمرکات بسیاری در استان وجود دارند که فعالیت‌ها و رویه‌های محدودی دارند و توانستیم در یک سال گذشته در گمرکات سیریک و پارسیان، تمامی رویه های موجود را فعال کنیم.

حسین سعیدی بیان کرد: یکی از مشکلات در گذشته این بود که بازرگانان مجبور بودند برای اظهار کالاهای خود به بندرلنگه مراجعه کنند اما اکنون این مشکل برطرف شده است. با تلاش سازمان بنادر اسکله‌ای در بندرخمیر ایجاد شده و به تبع آن گمرک بندرخمیر نیز کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته رویه پیله‌بری و ملوانی که تنها در بندرخمیر فعال بود را با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت در بندر تیاب و سیریک نیز فعال کردیم. در مکران تفاهمنامه انبار اختصاصی و انتقال کالاها به صورت کانتینری را منعقد کردیم تا بخشی از چرخه اقتصاد کشور را جلو ببریم.

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از این پس در راستای ترخیص کالاهای اظهاری ضمانتنامه ‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان از شش ماه تا یک سال صادر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید