خبر فوری

شیخ محمد یزبک: دشمنان لبنان حق تعیین رئیس جمهور این کشور را ندارند

هرمزبان – شیخ «محمد یزبک» در مراسمی در شهر بعلبک در شرق لبنان، گفت: ما در لبنان، امروز برای انتخاب رئیس جمهور دست یاری به سوی سایر جریان ها دراز می کنیم. معتقدیم آمریکا یا گروه هایی که معتقدند اسرائیل دشمن لبنان نیست، حق انتخاب رئیس جمهور برای این کشور را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا، رئیس هیات شرعی حزب الله امروز (شنبه) ضمن تاکید بر مشارکت جریان‌های سیاسی مختلف در انتخاب رئیس جمهور لبنان، اعلام کرد: آمریکا یا گروه‌هایی که معتقدند اسرائیل دشمن لبنان نیست، حق انتخاب رئیس جمهور برای این کشور را ندارند.

براساس گزارش رسانه‌های لبنانی،  شیخ «محمد یزبک» در مراسمی در شهر بعلبک در شرق لبنان، گفت: ما در لبنان، امروز برای انتخاب رئیس جمهور دست یاری به سوی سایر جریان‌ها دراز می‌کنیم. معتقدیم آمریکا یا گروه‌هایی که معتقدند اسرائیل دشمن لبنان نیست، حق انتخاب رئیس جمهور برای این کشور را ندارند.

رئیس هیات شرعی حزب الله تاکید کرد: ما خواستار انتخاب رئیس جمهوری هستیم که از لبنان و نیز حاکمیت و استقلال آن دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: مطرح کردن موضوع سلاح مقاومت در شرایط کنونی، غیر قابل قبول است.

پیشتر نیز شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با تاکید بر تداوم حمایت مقاومت از مردم نوار غزه و منصرف نشدن از آن به هر قیمتی، اعلام کرد: دشمن امروز علیرغم همه تجاوزات و وحشیگری‌هایی که در غزه و لبنان انجام می‌دهد، در همه سطوح در تنگنای بسیار شدیدی قرار دارد.

دعموش افزود: دشمن هنوز نتوانسته نبرد را حل و فصل کند و در نتیجه استواری و صلابت مقاومت، به دستاورد روشنی در آن دست نیافته است. دشمن در عرصه سیاسی و نظامی نیز به خاطر پیچیدگی‌های سیاسی داخلی و خارجی درحال دست و پا زدن است.

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: دشمن باید درک کند که ادامه تجاوز به لبنان و کشتار غیرنظامیان و امدادگران نه رژیم صهیونیستی را از زیر ضربات مقاومت خارج می‌کند و نه شهرک نشینان را به شهرک‌های شمال (سرزمین‌های اشغالی) باز می‌گرداند. همچنین تداوم تجاوزات، ناتوانی و عدم دستیابی به اهداف آنها را جبران نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: رژیم اسرائیل علیرغم وحشیگری و جنایت، ضعیف‌تر از تار عنکبوت باقی خواهد ماند.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید