خبر فوری
یادداشت

یادداشت مدیرمسئول/ مدیر یک روزه

هرمزبان – یاداشت مهدی کمالی مدیرمسئول هرمزبان با عنوان “مدیر یک روزه” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

 

در یادداشت قبلی که با عنوان “نماینده یک دوره ای” در هرمزبان منتشر شد به موضوع دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها و امور داخلی دستگاه های اجرایی پرداختم. موضوعی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب از آن نهی شده است.

یادداشت زیر با موضوع “مدیر یک روزه” روی دیگر سکه ی دخالت نمایندگان است و به دخالت پذیری مدیران اشاره دارد و به نوعی ادامه یادداشت قبلی محسوب می شود و توجه شما همراهان گرامی را به آن جلب می کنم:

در یک مثال کاملآ تخیلی و غیرواقعی، یک مدیر در یک شهرستان را در نظر بگیرید که چنان جایگاهش را مدیون نماینده می داند و چنان دلبسته ی حفظ این جایگاه است که هر خفت و خواری را تحمل می کند تا باز هم بتواند در صندلی مدیریت بنشیند. مدیریتی که عملا وجود ندارد و حتی آبدارچی دفتر نماینده می تواند به او امر و نهی کند و افراد دلخواهش را به او تحمیل کند.

تخیل خود را آزاد بگذارید و یک مدیر دیگر را در نظر بگیرید. این مدیر شجاع که از قرار معلوم مدیر ماند و مدیر رفت، به شخص مداخله گر اجازه دخالت نداده بود و آن شخص با دریوزگی و التماس در مرکز پیگیر بلند کردن وی شده بود و او در مراسم تکریم و معارفه، خطاب به مداخله‌گر گفت اگر می خواستید بروم به خودم می گفتید و نیازی به خواهش و تمنا در وزارتخانه نبود. وی اضافه کرده بود که کاش این همه پیگیری که برای جابجایی من انجام دادید را در خصوص رفع مشکلات مردم هم انجام می‌دادید.

باز هم تاکید می کنم خاطره بالا هم مثل دیگر بخش های این نوشته هیچ مصداق عینی در دنیای بیرونی ندارد و حاصل تخیل نویسنده است، اما اگر به عده ای به عده ای بر می خورد باید با خودشان خلوت کنند و کلاهشان را قاضی.

از اینجا روی سخنم با شما مسئولانی است که با داشتن پارتی شایسته یک جایگاه را به اشغال خود در آورده اید. بله با شما هستم. پستی که می خواستید را بدست آوردید ، در چند ماهه باقی مانده تا انتخابات هم بعید است کسی شما را از جایتان بلند کند ، پس توصیه می کنم از پادویی دیگران دست بردارید و برای چند ماه مدیر باشید.

مطمئن نیستید با تغییر رویه، مدیریت شما چند ماه دوام بیاورد؟ اشکالی ندارد لااقل برای یک ماه مدیر باشید.
از این هم مطمئن نیستید ؟ اشکالی ندارد ، یک روز را که می توانید مدیر باشید. همین یک روز هم کافی است.
از ذلت حلقه به گوش بودن و آویزان بودن یک آویزان دیگر دست بردارید و برای یک روز مدیر باشید و کارها را درست و اصولی پیش ببرید.
هر روزی که می‌گذرد را روز آخر مسئولیت خود بدانید ، اصلأ تصور کنید دو هفته پیش این جایگاه را از دست دادید و حسرت می خورید چرا وقتی می توانستید، از کار مردم گره گشایی نکردید ، وقتی به این موضوع فکر کنید و این که فردای بعد از از دست دادن میز هیچ خبری از بادمجان دور قاب چین ها نیست شاید رگ‌ غیرتتان بجنبد و به جای ماندن در جایگاه عروسک خیمه شب بازی دیگران ، یک مدیر واقعی شوید حتی اگر مدیریتتان یک روزه باشد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید