خبر فوری

شیخ الازهر: واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه، مایه سرشکستگی است

فارس نوشت: شیخ الازهر واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه را «ناامیدکننده و مایه سرشکستگی» دانست و با کنایه به دبیر کل سازمان ملل گفت که عملکرد مردم غرب در قبال غزه، از جامعه بین‌الملل بهتر بود.
 

«احمد الطیب» شیخ الازهر مصر امروز یکشنبه میزبان «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و هیأت همراه وی بود و طرفین در این دیدار، آخرین تحولات مربوط به غزه را بررسی کردند.
 
الطیب ضمن قدردانی از آنچه آن را حمایت گوترش از مردم غزه دانست، گفت: «جهان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند که هیچ قاعده انسانی یا ضابطه اخلاقی ندارد. اگر این وضع ادامه یابد، شاهد گسترش جنایت، نابودی، جنگ و خشونت خواهیم بود».
 
وی با بیان اینکه این مسائل به سایر کشورهای جهان از جمله غرب و آمریکا نیز کشیده خواهد شد، ادامه داد: «رخدادهای غزه، تلاشها برای تماس و همگرایی را که از سالها پیش برای نزدیک کردن غرب و شرق انجام داده‌ایم، از بین خواهد برد».
 
شیخ الازهر، واکنش جامعه بین‌الملل به جنگ غزه را «ناامید کننده و مایه سرشکستی» دانست و گفت: «بر عکس نهادهایی مانند سازمان ملل و شورای امنیت، مردم غرب و آمریکا، انصاف بیشتری در قبال جنگ علیه غزه داشتند و خواستار توقف این جنگ شدند».
 

دبیرکل سازمان ملل امروز گفت که «فاجعه انسانی در نوار غزه وجود دارد». گوترش درباره وضعیت وخیم مردم غزه گفت: «در حالی که ما دیروز صبحانه می‌خوردیم و این غم‌انگیز است که فهمیدیم اکثر مردم غزه صبحانه مناسب نمی‌خورند».

 
در هفته‌های اخیر، مقام‌های عالیرتبه غربی تنها به ابراز نگرانی از وضعیت مردم غزه بسنده کرده‌اند و اقدام ملموسی را برای توقف جنگ غزه انجام نداده‌اند.
 
دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن درخواست برای آزادی فوری و بدون قید و شرط اسرای اسرائیل در غزه گفت «هیچ توجیهی برای حملات هفتم اکتبر یا تنبیه جمعی مردم فلسطین وجود ندارد».
 
وی همچنین با اشاره به طرح‌های مختلف امدادرسانی به مردم غزه گفت«تنها راه برای انتقال کمکها به غزه از طریق مسیر زمینی است».
 
گوترش سپس به اخلال برخی کشورهای غربی در مسیر فعالیت «آنروا» (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) گفت «ما سخت در تلاشیم تا تداوم حمایت از آنروا را تضمین کنیم. بسیاری از کارکنان آنروا در نوار غزه کشته‌ شدند».
انتهای خبر
 

دیگر اخبار:

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید