خبر فوری

توان موشکی نیروهای مقاومت کابوس رژیم صهیونیستی

هرمزبان –  با افزایش روزافزون و چشمگیر توان نیرو‌های مقاومت هم اکنون شاهد هستیم که قدرت موشکی گروه‌های مقاومت در منطقه به کابوسی بسیار جدی، همیشگی و گریزناپذیر برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی یکصد و هفتاد و هفت روز از جنگ غزه می‌گذرد که عملکرد مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در به کارگیری موفق سلاح‌های ساخت داخل بویژه موشک‌ها و راکت‌هایی که در جریان جنگ با رژیم صهیونیستی از غزه به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی شلیک و پرتاب شد، موجب کابوسی بس بزرگ و عظیم برای سران و مقامات تل‌آویو شده است.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی دریافتی باوجود بمباران بی‌وقفه و سنگین نوار غزه توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی، همچنان شاهد شلیک موشک‌ها و راکت‌های گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هستیم. موضوعی که تا اینجای کار شکستی بزرگ و ناکامی تاریخی و کم‌نظیری برای رژیم صهیونیستی و سیستم گنبد آهنین آن بوده و خواهد بود.

اما موضوع بسیار مهم و قابل توجه در این میان خلاقیت، پشتکار و نوآوری گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری در تهیه تولید انواع و اقسام موشک‌ها و راکت‌های جنگی است. ضمن اینکه این تلاش و کوشش گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی زمانی ارزش واقعی و حقیقی خود را به نمایش می‌گذارد که به این مهم توجه کنیم که گروه‌های مقاومت به رغم محاصره‌ای چندین ساله موفق به کسب چنین موفقیت و دستاوردی شده‌اند.

حال در میان گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی، دو گروه «حماس» و «جهاد اسلامی» از سال ۲۰۰۱ کار ساخت و تولید انواع موشک و راکت را آغاز کردند تا هرچه بهتر و قدرتمندتر از گذشته بتوانند در برابر تجاوزات و حملات نظامی دشمن صهیونیستی ایستادگی کرده و در شرایط ضروری همچون «جنگ غزه» ضربات محکم و قابل توجهی را به آن‌ها وارد کنند.

بر همین اساس، بعد از سال ۲۰۰۱ بود که شاهد بودیم گروه‌های «حماس» و «جهاد اسلامی فلسطین» بودجه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای را برای توسعه و گسترش توان موشکی خود تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشتند و در این میان شاخه‌های نظامی آن‌ها همچون «عزالدین قسام» و «سریا القدس» در مسیر توسعه قدرت و توان موشکی هرچه بیشتر و بهتر قرار گرفتند.

آن چیزی که در طول ۱۷۷ روز اخیر در جریان «جنگ غزه» شاهد آن بودیم نتیجه و حاصل بیش از ۲۰ سال تحقیق و پژوهش توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در حوزه ساخت و تولید انواع راکت و موشک است. تا آنجایی که تا امروز شاهد هستیم که بالغ بر هزاران موشک و راکت توسط گروه حماس به سمت سرزمین‌های فلسطین اشغالی شلیک و پرتاب شده است.

در سوی دیگر حزب‌الله لبنان قرار دارد که در حوزه توسعه و گسترش صنایع موشکی از گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی نیز جلوتر بوده و با برخورداری از زرادخانه‌ای عظیم که بالغ بر صد‌ها هزار انواع موشک و راکت میان برد و دوربرد، همچون سدی بزرگ و عظیم و البته شکست ناپذیر در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر همین اساس هم است که مشاهده می‌کنیم در جریان همین جنگ غزه و در پاسخ به تجاوزات ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین تجاوزات مرزی به مناطق مرزی لبنان، شهرک‌ها و تاسیسات نظامی این رژیم در نقاط مرزی و حتی در عمق خاک فلسطین اشغالی بار‌ها و بار‌ها مورد هدف موشک‌ها و راکت‌های حزب‌الله لبنان قرار گرفته و خسارات و تلفات فراوانی به آن‌ها وارد شده است.

اما بهتر است که در این میان نگاهی هم به قدرت و توان موشکی «انصارالله یمن» هم داشته باشیم. انصارالله و ارتش مردمی یمن بعد از پیروزی در جریان جنگ هشت ساله با ائتلاف متجاوز عربی و کسب تجربه فراوان و ارزشمند، حالا به قدرتی مهم و قابل توجه در سطح منطقه تبدیل شده است.

نتیجه مقابله و ایستادگی ملت و مردم یمن در برابر نیرو‌های متجاوز عربی آنقدر برای این کشور و مردم آن ارزشمند بود که رشد و توسعه فراوان و قابل توجه قدرت و توان موشکی آن‌ها یکی از این دستاورد‌های بسیار مهم محسوب می‌شود. همین قدرت و توانی که «انصارالله یمن» با اتکاء به آن و در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه، موجب توقف کشتی‌رانی رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» شده و اقتصاد دریایی این رژیم اشغالگر و نامشروع را با شکست کامل روبرو کرده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که در کنار گروه‌های مقاومت فلسطینی، لبنانی و یمنی باید به گروه‌های مقاومت عراقی ازجمله «حشد شعبی»، «مقاومت اسلامی نجباء»، «کتائب حزب الله عراق» و «عصائب اهل الحق» هم اشاره کنیم که کم و بیش به انواع و اقسام راکت‌ها و موشک‌های مختلف و متنوع مجهز هستند و در جریان جنگ غزه بار‌ها و بار‌ها مراکز و تاسیسات رژیم صهیونیستی را مورد هدف و حمله خود قرار دادند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید