خبر فوری
یادداشت

یادداشت مدیرمسئول/ سخنی با مسئولان محترم ستاد کل نیروهای مسلح

هرمزبان – یادداشت مهدی کمالی مدیرمسئول هرمزبان با موضوع  “سخنی با مسئولان محترم ستاد کل نیروهای مسلح” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

در خبرها آمده: «طبق اعلام معاونت نیروی انسانی فراجا و ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح، خانواده‌هایی که از تاریخ تصویب ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ به مدت ۱۲ سال در جزیره‌های بوموسی، تنب کوچک و بزرگ، فارسی، لارک، سیری، فارور کوچک و بزرگ، لاوان و هندورابی مستقر در خلیج‌فارس با تایید مراجع مربوط سکونت داشته باشند، می‌توانند از معافیت خدمت سربازی یکی از فرزندان پسر یا پدر خانواده بهره‌مند شوند.» در این رابطه نکاتی را عرض می کنم و امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

۱- در اینکه چنین ابلاغی صحیح و بجاست هیچ شک و شبهه ای وارد نمی دانم و آن را گامی رو به جلو در تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مسکونی سازی جزایر خلیج‌فارس می دانم و به نظرم اقدامی پسندیده است.

۲- به عنوان شخصی که سالها در جزیره ابوموسی زندگی کرده ام سختی ها و مشکلات زندگی در جزایر به خصوص این جزیره را با تمام وجود درک کرده و وجود انگیزه ها و مشوق های دیگری از این دست را برای ماندگاری جمعیت موجود در جزایر و ترغیب گروههای جمعیتی جدید لازم و ضروری می‌دانم.

۳- با شهروندانی که سه یا چهار دهه در جزیره ابوموسی زندگی کرده اند گفتگو کرده‌ام و همه ی آنها اذعان دارند که شرایط زندگی در جزیره در گذشته به مراتب سخت تر بوده و از لحاظ گوناگون در حال حاضر شرایط بهتری وجود دارد.
شهروندانی هستند که جوانی خود را در این جزیره سپری کرده اند و با رسیدن به سن پیری به زادگاه خود بازگشتند و چنین مصوبه ای که این امتیاز را محدود به ساکنان جدید کرده است باعث می‌شود آه از نهاد آنان برخیزد و احساس کنند زندگی و کار جهادگونه آنان در خط اول دفاعی ایران اسلامی در آبهای خلیج فارس نادیده گرفته شده است.

۴- در قوانین و مصوبه های گوناگون می بینیم که برای فرزندان مجاهدان هشت سال دفاع مقدس امتیازاتی لحاظ شده است که اقدامی نیک و گامی در جهت تکریم جهادگران دفاع از میهن محسوب می شود. اما این ابلاغیه (معافیت) گذشته را در مورد جهادی که هنوز ادامه دارد نادیده گرفته و فقط به آینده نظر دارد.

۵- همانطور که در بند شماره یک نوشتم ، این ابلاغیه اقدامی پسندیده است اما پسندیده تر این است که سابقه سکونت شهروندان پیش از تاریخ تعیین شده هم لحاظ شود و موجب رضایت خاطر مردم و شهروندان این جزایر فراهم آید.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید