خبر فوری

کارگاه زیست محیطی کارشناسان HSE در شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد

مصطفی مصطفی‎وند امروز در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: در این کارگاه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به بیان مطالبی در خصوص چگونگی کاهش و حذف آلایندگی و مدیریت سیستم‎های خروجی واحدهای صنعتی اعم از فیلتراسیون خروجی و سیستم تصفیه پساب می‎پردازند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از آلودگی محیط زیست ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی که فاقد سیستم تصفیه فاضلاب بوده و یا نقصی در سیستم آنها وجود دارد، به راحتی موجب آلودگی محیط زیست و آب‎های زیر سطحی می‎شوند.

مصطفی‎وند بیان کرد: از سویی خروج هوا در واحدهای صنعتی بدون فیلتراسیون مناسب منجر به آلودگی هوا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه آلایندگی محیط زیست از ناحیه واحدهای صنعتی فعال در بروجرد در حد بحران و معضل نیست، عنوان کرد: با اجرای سه تا چهار مرحله طرح پایش در طول سال خروجی هوا و پساب واحدهای صنعتی کنترل می‎شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: کارشناسان این اداره به طور سر زده و بدون اطلاع قبلی کار نمونه‎برداری از خروجی واحدهای تولیدی و صنعتی را انجام می‎دهند و در صورت وجود هرگونه آلایندگی و عدم تطابق با استانداردهای زیست محیطی اخطارها و راهکارهای لازم به واحدهای صنعتی داده می‎شود.

مصطفی‎وند با اشاره به اینکه در حال حاضر روش‎ها و طرح‎هایی برای کاهش پسماندهای صنعتی وجود دارد، تاکید کرد: بر این اساس در بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی می‎کوشیم که کارخانجات را به سمت کاهش پسماندها هدایت کنیم، البته تحقق این مهم  با کاستن از هزینه‎های واحدهای تولیدی و صنعتی برای آنها مقرون به صرفه است.

وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست همه ساله به منظور تشویق واحدهای صنعتی در جهت حفظ و توسعه محیط زیست، از میان واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام به معرفی صنعت سبز می‎کند.

 رییس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اضافه کرد: البته معرفی هر یک از واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان صنعت سبز مزایایی را برای آن واحدها به همراه دارد.

شهرک صنعتی بروجرد با بیش از 30 واحد در مسیر محور بروجرد به خرم‎آباد واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید