خبر فوری

حبیب مسحی تازیانی: محموله «زبان گاو» در هرمزگان امحا شد

هرمزبان – حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: محموله مشکوک کشف شده در هرمزگان «زبان گاو» بود که روز گذشته امحا شد.

 

حبیب مسیحی‌تازیانی، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به توقیف محموله‌ای مشکوک در روزهای گذشته، اظهار کرد: چندی پیش نیروهای انتظامی استان هرمزگان در راستای انجام ماموریت‌های خود به خودروی حامل زبان یک حیوان به حجم ۵ تن مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی، با ذکر این نکته که این محموله توسط کامیون‌های یخچال‌دار در حال انتقال بود، بیان کرد: با توجه به این نکته که کشف چنین محموله‌ای در کشور برای اولین بار صورت می‌گرفت نمی‌شد به صورت قاطع و سریع نتیجه را اعلام کرد. در ابتدا با توجه به بررسی‌های اولیه تصور اینکه زیان‌ها متعلق به یک حیوان وحشی مانند گراز باشند وجود داشت.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست، مبدأ حرکت این محموله را چابهار دانست و تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسانه در سطح استانی و ملی در نهایت مشخص شد که محموله زبان گاو بوده‌اند که روز گذشته معدوم شدند.

محمموله مشکوک کشف شده در هرمزگان «زبان گاو» بود/ محموله امها شد

بررسی اولیه کارشناسان حاکی از ارزش چهار میلیارد تومانی محموله بود

سرهنگ عباس قاسمی، فرمانده انتظامی شهرستان میناب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: مامورین پاسگاه شهید «چغازردی» میناب در بازرسی از خودروهای مشکوک یک محموله مشکوک را زیر بیش از ۱۰۰ کیلوگرم ماهی کشف کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این محموله از چابهار بارگیری شده و به سمت شیراز در حال حرکت بود، احتمال قاچاق بودن آن وجود داشت اما نوع محموله کشف شده برای ما نامشخص بود.

فرمانده انتظامی شهرستان میناب، با بیان این نکته که در بررسی‌های اولیه کارشناسانی که در صحنه حاضر شدند نوع محصول مکشوفه زبان گراز عنوان شد، بیان کرد: ارزش تقریبی اولیه این محصول در برآوردهای اولیه چهار میلیارد تومان اعلام شد.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: نیروهای انتظامی با نهایت دقت تمام تلاش خود را برای تامین امنیت در تمام ابعاد از جمله اقتصادی به کار گرفته‌اند.

محمموله مشکوک کشف شده در هرمزگان «زبان گاو» بود/ محموله امها شد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید