مهدی دوستی: برآیند سفر رئیس جمهوری باید به حل موضوع‌های اساسی منجر شود

هرمزبان –استاندار هرمزگان گفت: برآیند سفر رئیس جمهوری به این استان باید به حل موضوع‌های اساسی منجر شود.

مهدی دوستی شامگاه دیروز (شنبه، نهم دی‌ ماه) در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان که با دستور کار بررسی مصوبات پیشنهادی سفر رئیس جمهوری به استان و با حضور محمد آشوری، عضو مجموع نمایندگان هرمزگان در مجلس در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: برآیند سفر رئیس جمهوری در حوزه حمل و نقل دریایی باید به افزایش قدرت رقابت بندر شهید رجایی با بنادر رقیب منجر شود و در انتقال بار نیز باید امکانات ترانزیت و حمل و نقل ترکیبی به شکلی ارتقا یابد که سبب تکمیل شبکه حمل و نقلی کشور شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی از طریق ناوگان هوایی وارد استان می‌شوند، گفت: ما باید با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به اینکه آزادراه تهران – شمال و شیراز – اصفهان وارد مدار شده است، در تکمیل این کرویدرها، کانون‌های اصلی جمعیتی را به هرمزگان متصل کنیم تا درصد گردشگرپذیری استان افزایش یابد.

استاندار هرمزگان با اشاره به چالش‌های پیش روی این استان در حوزه تامین آب، بیان کرد: باید از ظرفیت مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری برای بستن پرونده تأمین آب روستاها و تکمیل کارها در روستاهای بدون منبع آب استفاده کرد. لازم است مشوق‌هایی برای استفاده از پساب حاصل از آب‌شیرین‌کن‌های استان در نظر گرفته شود تا با جلوگیری از تبعات زیست‌محیطی این امر، ارزش افزوده و تولیدات جدیدی به‌دست آید.

او با اشاره به برداشت‌هایی که از آب دریا در هرمزگان برای شیرین‌سازی و انتقال آب می‌شود، گفت: لازم است مصوبه‌ای برای گرفتن عوارض از آب‌های برداشتی از استان تعریف و در اختیار استان برای جلوگیری از تبعات زیست‌محیطی برداشت‌ها قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در بررسی طرح‌های پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: لازم است تمهیداتی با هدف ساخت مدارس ویژه برای کودکان اوتیسم و کودکان دارای معلولیت دیده شود. ضمن اینکه تلاش شده است برای هزینه ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان منابعی تخصیص یابد.

وی با تاکید بر لزوم احیای بافت‌های تاریخی بندرعباس و جزایر، گفت: در این حوزه باید منابع دولتی را تبدیل به اهرمی برای مشارکت شهرداری و مردم کنیم و بافت زیبایی مانند یورو را احیا کنیم، ضمن اینکه لازم است طرح ویژه‌ای برای ساماندهی و زیباسازی خوریات بندرعباس اجرا شود.

دوستی اظهار کرد: نظرهای فرمانداران باید در پیشنهادهای سفر رئیس جمهوری گرفته شود. ضمن اینکه مصوبات فرهنگی و اجتماعی را باید با اهالی فرهنگ تدوین کرد. نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری باید در مصوبات دیده شود و برای آن برنامه‌ریزی شود.

استاندار هرمزگان افزود: لایروبی بنادر، ساخت شناور، توسعه کشاورزی و احداث پایانه‌های صادراتی کشاورزی و ترانزیت جزو مسائل اصلی استان است. اگر بتوانیم تولید محصولات پلیمری را در استان فعال کنیم با توجه به اینکه صنعت فولاد نیز در استان فعال است به ارزش افزوده بالایی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید