محیط زیست و گردشگری

اخبار محیط زیست و گردشگری

سمن ها پای کار مدیریت پسماند در هرمزگان

هرمزبان – طبق آمار رسمی سازمان محیط زیست کشور سالانه در کشور 32 میلیون تن پسماند صنعتی تولید میشود که از این حجم تولید 8میلیون تن پسماند خطرناک هستند.

ادامه خبر »

حبیب مسحی تازیانی: محموله «زبان گاو» در هرمزگان امحا شد

هرمزبان – حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: محموله مشکوک کشف شده در هرمزگان «زبان گاو» بود که روز گذشته امحا شد.

ادامه خبر »

شهرهای باستانی کیش؛ شهرهای مرجانی کاریز و حریره

شهرهای باستانی کیش : شهر تاریخی حریره|یوتراوز

جزیره کیش به عنوان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور محسوب می‌شود. این جزیره در عین برخورداری از جاذبه‌های تفریحی متعدد، مکان‌های تاریخی پرشماری را نیز در خود جای داده است. در طول تاریخ شهرهای باستانی متعددی در جزیرهکیش قرار داشته‌اند که امروزه برخی از آن‌ها هنوز به جای مانده‌اند. در این مطلب با تعدادی از شهرهای …

ادامه خبر »

محمد محسنی : آموزش رشته‌های گردشگری و هتل‌داری در هنرستان‌های بندرعباس

هرمزبان –مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، رشته‌های گردشگری و هتل‌داری در هنرستان‌های بندرعباس آموزش داده می‌شود.

ادامه خبر »

ناظر دهقانی : شکارچی غیرمجاز یک راس آهو در شهرستان رودان دستگیر شد

هرمزبان –رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست رودان گفت: شکارچی غیرمجاز یک راس آهو در این شهرستان دستگیر شد.

ادامه خبر »

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت خانه کاظم بستک

هرمزبان – محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت خانه کاظم بستک خبر داد.

ادامه خبر »

انار شیطان درختی در بلوچستان از خاصیت دارویی تا ساخت قُنداقِ تُفنگ

هرمزبان – درخت “انار شیطان” یکی از گونه‌های گیاهی نادر جهان که در بخش ساربوک قصرقند و فنوج واقع در جنوب سیستان و بلوچستان رشد می‌کند که علاوه بر خاصیت دارویی، چوب آن برای تهیه مُنَبت کاری، قُنداقِ تُفَنگ و عصا کاربرد دارد.

ادامه خبر »

سید محمد نور موسوی: یک میلیون نهال در هرمزگان تولید شد

هرمزبان – سید محمد نور موسوی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان از تولید یک میلیون نهال در هرمزگان از ابتدای سال جاری خبر داد.

ادامه خبر »

حبیب مسیحی تازیانی: انتشار آلودگی‌های نفتی حاصل از قاچاق سوخت به جنگل‌های حرا آسیب زده است

هرمزبان – حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: انتشار آلودگی‌های نفتی حاصل از قاچاق سوخت به جنگل‌های حرا آسیب زده است.

ادامه خبر »

مهناز کردگاری اطلس ماهیان خلیج فارس و دریای عمان را منتشر کرد

هرمزبان – مهناز کردگاری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با همکاری فرخ پر افکنده حقیقی دانشیار موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اطلس ماهیان خلیج فارس و دریای عمان را منتشر کرد.

ادامه خبر »

بیم و امیدهای حفظ پرنده‌های مهاجر در ایران/ چرا امید تنها شد؟

هرمزبان - ایمان ابراهیمی سال‌هاست زندگی‌اش را وقف پرنده‌های ایران کرده است. امروز به سراغ او رفتیم تا درباره امید، تنها درنای باقی‌مانده در ایران حرف بزنیم.

ادامه خبر »

پاکسازی حاشیه رودخانه و پل آبنما در شهرستان رودان

پاکسازی حاشیه رودخانه و پل آبنما در شهرستان رودان

هرمزبان – پاکسازی حاشیه رودخانه و پل آبنما به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان رودان به همت اداره آموزش وپروزش و اداره نهضت سواد آموزی رودان انجام شد .

ادامه خبر »

صمصام پور :2 متخلف شکار و صید در حین شروع به شکار در شهرستان بندرلنگه دستگیر شدند

هرمزبان - صمصام پور رئیس وفرمانده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه گفت:2 متخلف شکار و صید در حین شروع به شکار در شهرستان بندرلنگه دستگیر شدند.

ادامه خبر »

افتتاح خانه محیط زیست در بخش رودخانه شهرستان رودان

هرمزبان – در راستای فرهنگ سازی وترویج مسئولیت اجتماعی زیست محیطی خانه‌محیط زیست در بخش رودخانه شهرستان رودان افتتاح شد .

ادامه خبر »

استاندار هرمزگان: سازه های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آب های بندرلنگه ساخته شد

هرمزبان – استاندار هرمزگان از احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی آبزیان در آبهای خلیج فارس- بندرلنگه پیرو مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور محترم به استان هرمزگان و با حضور مدیرکل شیلات استان هرمزگان و جمعی  از مسئولین و بهره برداران خبرداد.

ادامه خبر »

گفتگو با مرتضی حیدری و علی کریمی سبزپوشان حفاظت محیط زیست هرمزگان

هرمزبان – چند سالی است که هم‌زمان با زادروز میلاد امام رضا(ع)، امام مهربانی‌ها، از محیط‌بانان کشور با عنوان روز ملی محیط‌بان تقدیر می‌شود و این روز را روز پاسداشت این نیروهای حافظ طبیعت می‌دانند. روز سبز قامتان دلیر و بی‌باکی که حافظ میراث طبیعی و حیات‌وحش کشور هستند و بیش از ١٤٥ تن از آنان توسط متخلفان و شکارچیان …

ادامه خبر »