خبر فوری

حبیب مسیحی تازیانی: انتشار آلودگی‌های نفتی حاصل از قاچاق سوخت به جنگل‌های حرا آسیب زده است

هرمزبان – حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: انتشار آلودگی‌های نفتی حاصل از قاچاق سوخت به جنگل‌های حرا آسیب زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا ، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌ها و روزشمار هفته محیط زیست، اظهارداشت: طی سال گذشته بنابر رصدها و پایش‌های انجام شده حدود ۲۹۸ روز از ایام در هرمزگان هوا پاک و قابل قبول بود و ۵۷ روز نیز جزو روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس به شمار می‌آمد ضمن اینکه ۴ روز نیز ناسالم برای تمام گروه‌ها و ۲ روز آلوده و خطرناک قلمداد شده که طی آن مدارس تعطیل شد‌.

وی ادامه داد: ۴۲۲ صنعت و واحد تولیدی را در سال گذشته پایش کردیم که بر همین اساس ۱۵۱ مورد اخطار زیست محیطی برای رفع آلودگی صادر شد و ۲۵ واحد صنعتی نیز پس از اخطارها به عنوان واحد آلاینده به سازمان محیط‌زیست کشور معرفی شد تا با بررسی‌های کارشناسی در سطح ملی در صورت صلاحدید به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ عوارض آلایندگی معرفی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های شهری و صنعتی به صورت مداوم رصد و پایش می‌شوند، تاکید‌کرد: تصفیه خانه بندرعباس هنوز به استانداردهای زیست محیطی لازم نرسیده و برخی از پارامترهایی که دارد آلاینده و غیر استاندارد است اما نسبت به سال‌های گذشته استانداردهایشان تقویت شده است.

مسیحی تازیانی با اشاره به انتشار بوی مشمئزکننده در منطقه بوستانو‌ و گچین بندرعباس، بادبیان اینکه پایش‌های لازم انجام شده است، بیان‌کرد: اخطارهایی به واحدهای صنعتی که مواد نفتی در آن‌ها سوزانده می‌شود داده شده تا مشکل را در فلرها رفع و رجوع کنند اما در صورتی که مشکل مرتفع نگردد با تکمیل مستندات به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی کمبود نیروی محیط‌بان را یکی از چالش‌های پیش‌روی استان دانست و ابرازداشت: در مناطق تحت مدیریت محیط زیست به ازای هر محیط بان ۱۸ هزار هکتار زمین داریم که اگر فضاهای خارج از مناطق حفاظت شده را هم اضافه کنیم به ۵۰ هزار هکتار خواهیم رسید.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با قاچاق سوخت و آسیب آن به محیط زیست تصریح‌کرد: متاسفانه قاچاق سوخت، از عهده نیروهای ما در تالاب‌ها خارج شده و قطعا همه نیروهای انتظامی و نظامی بسیج شده‌اند این موضوع را ساماندهی کنند و ما این موضوع را مکررا در جلسات استانی و ملی مطرح کرده‌ایم تا کاهش آلودگی نفتی در تالاب‌ها داشته باشیم چرا که هم‌اکنون در تالاب شورشیرین میناب بیشترین آلودگی نفتیِ حاصل از قاچاق سوخت را شاهد هستیم که منجر شده بخش زیادی از درختان حرا دچار آسیب جدی شوند و اکوسیستم و ذخیره‌گاه های جنگلی آسیب ببیند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید