خبر فوری

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت خانه کاظم بستک

هرمزبان – محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت خانه کاظم بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد محسنی در گفت و گو با ایسنا، گفت: این مبلغ از محل اعتبارات استانی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بستک جهت مرمت این بنای تاریخی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به درخواست از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و فرمانداری شهرستان بستک برای تخصیص اعتبار مرمت “خانه کاظم”، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مرمت‌های اضطراری برای نگهداری این بنا انجام‌شده که امیدواریم با اختصاص این مبلغ بتوانیم این بنا را حفظ و احیاء کنیم.

محسنی عنوان کرد: “خانه کاظم” از بناهای تاریخی شهرستان بستک مربوط به اواخر دوره قاجار است که در سال ۱۳۸۵ به شماره ۱۵۴۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اضافه کرد: بستک یکی از شهرهای تاریخی است که بیشترین آثار ثبت‌شده استان را در خود جای‌داده است.

وی بیان کرد: بناهای تاریخی، هویت و تاریخ مردم محسوب می شود و این اداره‌کل به‌صورت جدی با وجود کمبود اعتبارات برای حفظ و نگهداری این آثار در تلاش است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید