خبر فوری

احسان اکبری: بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس جمع آوری شد

هرمزبانمدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: امسال بیش از ۷۶۰ معتاد متجاهر در بندرعباس جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،  احسان اکبری مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: این معتادان پس از جمع آوری ابتدا به سالم سرای شهرداری منتقل می‌شوند.

او گفت: در این مرکز گروه غربالگری اداره کل بهزیستی هرمزگان متشکل از دکتر، روان شناس و مددکار اجتماعی اطلاعات هویتی و سابقه مصرف مواد مخدر را از معتادان دریافت می‌کنند.

اکبری گفت : معتادان بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه‌ای و دارای خانواده حمایتگر مرخص، اما بقیه به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل می‌شوند.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: امسال ۵۲۶ نفر از ۷۶۰ معتاد متجاهر جمع آوری شده در بندرعباس به مراکز دولتی نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان منتقل شدند.

احسان اکبری گفت: اکنون در مرکز دولتی ماده ۱۶ هرمزگان به ۸۰۰ مرد و در یک مرکز خصوصی از ماده ۱۵ استان به ۳۰ زن خدمت رسانی می‌شود.

او با اشاره به کمبود ظرفیت و امکانات مورد نیاز در این مراکز گفت: ظرفیت اسمی مرکز ماده ۱۶ هرمزگان، ۲۳۰ نفر است، اما بعضی از اوقات بیش از ۹۰۰ مددجو پذیرش کنیم.

او گفت: اکنون هزینه تعیین شده برای نگهداری و درمان هر معتاد، روزانه ۴۲ هزار تومان، اما هزینه مورد نیاز برای ارائه خدمات استاندارد حدود ۱۵۰ هزار تومان در روز است.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده ۱۶ هرمزگان گفت: اداره کل بهزیستی هرمزگان حدود ۷ ماه است که هزینه تعیین شده برای نگهداری و درمان معتادان را به ما پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید