خبر فوری
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشترین کشفیات از لحاظ جغرافیایی را مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان دانست و گفت: این 3 استان 75 درصد از کل کشفیات را به خودشان اختصاص داده‌اند.

کشف 75 درصد مواد مخدر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس،‌ سردار اسداله هادی نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت کشور را مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: ستاد مقابله با مواد مخدر با همکاری و تعامل دستگاه‌های امنیتی و نهادهای ذیربط اقدامات گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با عرضه مواد مخدر در کشور انجام داده است.

وی با اشاره به اقدامات امنیتی مطلوب در مرزها اظهار کرد: با تمهیدات اجرایی اندیشیده شده، بین 70 تا 80 درصد از کشفیات مواد مخدر در کشور مربوط به استان های مرزی کشور است.

معاون دبیرکل ستاد در ادامه اولویت مبارزه با موادمخدر را مرزهای شرقی دانست وگفت: در 9 ماهه نخست امسال بیش از 500 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

هادی نژاد افزود: این اقدامات حاصل تلاش و انسجام همه جانبه دستگاه‌ها در زمینه مقابله با این معضل خانمان سوز در کشور است.

وی با تاکید بر افزایش تعاملات با دستگاه قضائی در راستای مقابله با مواد مخدر اظهار کرد: برای تسهیل در روند اقدامات مقابله‌ای با معضل مواد مخدر، برنامه‌های مقابله‌ای به ویژه در استان‌های شرقی تخصصی شود که این کار نیازمند همکاری و همراهی همه جانبه تمامی مسئولان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد در پایان به تقویت کنترل گلوگاه‌ها در محورهای داخلی کشور به عنوان عاملی مهم و بازدارنده در ورود مواد مخدر به کشور تاکید داشت و افزود: تجهیز و طراحی این گلوگاه‌های سیار در استانهای شرقی از مهمترین اقدامات کنترل در داخل کشور است که لازم است به‌زودی اقدام شود.

وی همچنین بیشترین کشفیات از لحاظ جغرافیایی را مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان دانست و افزود: این 3 استان 75 درصد از کل کشفیات را به خودشان اختصاص داده‌اند و بیشترین مواد کشف شده تریاک، حشیش و سایر مواد می‌باشند.

هادی نژاد با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته افزود: 88 درصد از این کشفیات حاصل زحمات نیروی انتظامی کشور می‌باشد و بقیه درصد را سایر سازمان های مقابله ای مثل سازمان‌های زندان‌ها کشفیات این بخش را به خودشان اختصاص داده‌اند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید