خبر فوری

رشد 15 درصدی تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

هرمزبان – مدیر احیای مستقیم شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در راستای افزایش تولید و تحقق اهداف سازمان، با همت همکاران در نُه‌ماهه سال جاری تولید آهن اسفنجی شرکت، نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، علیرضا نجار قویدل مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان امروز میزان تولید محصول آهن اسفنجی واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در 9 ماهه ابتدای سال 1402 را یک‌میلیون و 345 هزار و 747 تن اعلام و اضافه کرد در سال 1401 میزان تولید آهن اسفنجی یک‌میلیون 166 هزار و 567 تن بوده است.

وی با اشاره به ثبت رکوردهای متعدد در واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان از ابتدای سال 1402 تا پایان آذرماه سال جاری افزود: ثبت سه رکورد روزانه برای مدول B و یک رکورد مجموع دو مدول باعث شد که کارنامه سال 1402 مدول‌های احیا رخشان‌تر از همیشه به شرح زیر به ثبت برسد:

ثبت رکورد روزانه در مدول B در تاریخ 26/08/1402 به میزان 2987 تن؛
ثبت رکورد روزانه در مدول B در تاریخ 09/09/1402 به میزان 2991 تن؛
ثبت رکورد روزانه در مدول B در تاریخ 10/09/1402 با تولید 3005 تن؛
ثبت رکورد تولید درمجموع مدول‌های احیا در تاریخ 26/08/1402 با تولید 5879 تن.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به محدودیت‌های مصرف گاز که در فصول سرد سال به واحدهای احیا تحمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از افت تولید در چنین بازه‌های زمانی، با نظر مدیریت ارشد سازمان، اقداماتی از قبیل تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده سالانه (شات‌دان‌ها)، بهینه‌سازی‌ها، تمیزکاری‌ها، نظافت کولینگ‌تاورها و سایر اقدامات مشابه به‌جای تابستان در زمستان انجام شد و با همت همه همکاران و پیمانکاران تولید و تعمیرات در بخش‌های مختلف علاوه بر جلوگیری از افت تولید، شرایط رشد 15 درصدی را فراهم آورد.

قویدل در پایان با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در حال اجرای واحد احیا مستقیم تصریح کرد: افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی، گوگردزدایی، احداث تصفیه‌خانه برای آب‌های ورودی به خور، تخلیه کامیونی گندله، بازفراوری سوخته‌های آهن اسفنجی و بهینه‌سازی غبارگیرها و دایورتورها از مهم‌ترین پروژه‌های در حال انجام در سال 1402 هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید