خبر فوری
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز از راه‌اندازی مهم‌ترین منبع تامین گاز صنایع غرب بندرعباس خبرداد و گفت: این خط گاز نقش بسیار مهمی در تامین انرژی صنایع راهبردی غرب بندرعباس دارد.

مهم‌ترین منبع تامین گاز صنایع غرب بندرعباس راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس  و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز هرمزگان، کرم گودرزی اظهار داشت: خط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس منشعب از خط لوله هفتم سراسری، به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع تامین‌کننده گاز صنایع غرب بندرعباس تکمیل و راه‌اندازی شد.

وی بیان‌داشت: این خط گاز نقش بسیار مهمی در تامین انرژی صنایع راهبردی غرب بندرعباس از جمله پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نیروگاه توانیر، آلومینیوم هرمزگان، فولاد کاوه جنوب و مجتمع فولاد هرمزگان دارد.

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز گفت: اتصال خط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس به خط لوله 22 اینچ سرخون – توانیر، ضمن تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی، کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست و همچنین صرفه‌جویی اقتصادی را به دنبال دارد.

گودرزی با اشاره به رعایت دقیق نکات ایمنی و استانداردهای خطوط لوله انتقال گاز در این پروژه ابراز داشت: اتصال خط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس همزمان با تعمیرات بخش انتهایی خط لوله 22 اینچ در پنج نقطه و راه‌اندازی آن به مدت 48 ساعت برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران در کمتر از 36 ساعت انجام شد و خط در سرویس قرار گرفت.

طرح مشترک برای رفع مسایل و مشکلات پیش روی میگوی دریایی

سیدپرویز محبی در نشست تخصصی ارزیابی ذخایر و مدیریت صید میگوی دریایی استان هرمزگان از اجرای طرح مشترک برای برطرف کردن مسائل و مشکلات پیش روی میگوی دریایی خبرداد و اظهارداشت: شیلات به ویژه صیادی نقش مهمی در اشتغال و معشیت مردم هرمزگان دارد.

وی بیان‌داشت: صید و صیادی پایدار از اهداف عالی شیلات هرمزگان بوده که لازمه تحقق این مهم انجام کارهای تحقیقاتی و بررسی‌های علمی وضیعت میگو استان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان در ادامه انجام پروژه‌های تحقیقاتی ارزیابی ذخایر میگو، شناسایی عوامل تاثیرگذار در جمعیت میگوی دریایی، برنامه‌ریزی برای حضورمنظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده ازمشارکت صیادان میگوگیر، جلوگیری ازصید غیرمجاز و همچنین برخورد با صیادان متخلف را از اهم برنامه‌های مدیریتی در رابطه با مدیریت صید میگو برشمرد.

محبی گفت: بدون شک شناخت مطلوب صیدگاه و ذخایر ارزشمند میگو  و علمی وضعیت میگوی استان همانند گذشته نقش موثری در مدیریت صید و  حفظ ذخایر ارشمند میگو دارد.

30 درصد از پلاک‌های اراضی کشاورزی شناسایی شد

ناصر حیدری پوری با بیان اینکه تاکنون 30 درصد پلاک‌های اراضی کشاورزی شناسایی و تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود اظهارداشت: مدت اجرای قانون رفع تداخلات ارضی 2 ساله است و باید دراین مدت تمام اراضی کشاورزی شناسایی و سنددار شوند.

وی بیان‌داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، روند شناسایی پلاک‌های اراضی کشاورزی و نقشه‌برداری آنها در استان بسیار کند است و باید با رفع مشکلات این روند را سرعت بخشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان‌کرد: بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، بستک، بندر خمیر و قشم از مهم‌ترین شهرستان‌هایی هستند که قانون رفع تداخلات ارضی در آنها درحال اجرا است.

مشکل دیرینه آب آشامیدنی روستاهای منطقه کوشا احمدی برطرف می‌شود

عبدالحمید حمزه پور اظهارداشت: منطقه کوشا در شمال شرق هرمزگان و هم‌مرز با استان کرمان است و از لحاظ تقسیمات جغرافیایی از توابع شهرستان حاجی‌آباد بخش احمدی محسوب می‌شود.

وی افزود: این منطقه به علت مرتفع بودن نسبت به سطح دریا همچنین کوهستانی بودن یکی از مناطق خوش آب‌ و هوای استان محسوب می‌شود که شغل عمده مردم این منطقه دامداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان‌کرد: این روستاها به علت کوهستانی بودن عمدتاً فاقد سفره آب زیرزمینی مناسب هستند و بیشتر آب‌های موجود به شکل چشمه‌هایی با آب‌دهی کم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حمزه پور تصریح‌کرد: همچنین در حال حاضر جهت تأمین آب آشامیدنی مابقی روستاها که مشتمل بر 19 روستا با جمعیتی بالغ ‌بر 3000 نفر است با انعقاد قرارداد با تعداد 4 شرکت و مبلغ قرارداد 65000 ریال عملیات آبرسانی آغاز می‌شود.

آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مصالح ساختمانی ساماندهی می‌شوند

عباس شیرخانلو اظهارداشت: معایب و نواقص وسایل بازی پارک‌ها و تجهیزات مرتبط با آن در استان هرمزگان باید تا پایان سال جاری برطرف شود.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد در نصب وسایل بازی پارک‌ها  بسیار مهم و حیاتی است، بیان‌داشت: هرمزگان جزء استان‌های پیش رو در توجه به رعایت استاندارد و ضوابط فنی در ساخت و سازها وسایل بازی پارک‌ها و تجهیزات مرتبط با آن و کالاهای وارداتی و صادراتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: کلیه شهرداران استان باید با تعامل و همکاری اداره‌کل استاندارد، تا پایان سال جاری  نسبت به رفع معایب و نواقص موجود در وسایل بازی پارک‌ها و متعلقات مرتبط با آن در استان هرمزگان اقدام کنند.

شیرخانلو با بیان اینکه استاندارد در فرآیند تولید نیز باید تداوم یابد و کنترل و نظارت لازم انجام شود، افزود: باید قبل از وقوع حوادث ناگواری که در اثر فرسودگی یا عدم رعایت استاندارد در تجهیزات و وسایل بازی پارک‌ها، نسبت به رفع معایب اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه نسبت به کیفیت پروژه‌های عمرانی و ساختمانی باید اطمینان کامل حاصل شود، ابرازداشت: تمامی آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان باید تا پایان سال 95 ساماندهی شوند.

30 هکتار از اراضی ملی روستای هماگ بالا شهرستان بندرعباس رفع تصرف شد

امین ضیای از رفع تصرف 30 هکتار از اراضی ملی روستای هماگ بالا (میروئیه) در این شهرستان خبرداد و اظهارداشت: افراد سودجو با وجود تذکرات و اطلاع‌رسانی‌های اداره منابع طبیعی اقدام به تصرف اراضی ملی از طریق ساخت‌وساز و دپو مصالح ساختمانی کرده بودند.

وی بیان‌داشت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس در گشت زنی‌های شبانه‌روزی خود متوجه این تصرف شدند و با حکم محاکم قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری پاسگاه انتظامی منطقه سیاهو آثار تصرف را از بین برده و اراضی را به انفال بازگرداندند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس گفت: ارزش ریالی این اراضی ملی که در سنوات گذشته مورد تصرف قرار گرفته بود 2 میلیارد ریال است. 

53 هزار هکتار نقشه‌های کاداستری استان هرمزگان تهیه و مورد بررسی قرار گرفت

کاظم حسن زاده اظهارداشت: 53 هزار هکتار از نقشه‌های کاداستری استان در سه ماهه سوم سال 95 در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بررسی و تعیین تکلیف شد.

وی بیان‌داشت: در راستای تفاهم‌نامه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جهت تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، موات و دولتی و تکالیف مندرج در قانون ملی شدن جنگل‌ها، قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و نیز قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی به ویژه ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی منابع طبیعی مصوب 23/4/89 اداره منابع طبیعی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای قوانین و مقررات مربوط با تهیه حدنگاری و نقشه‌های مورد نیاز ، نسبت به تثبیت مالکیت دولت اقدام کنند.

رئیس ممیزی و حدنگاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح‌کرد: تعداد 18 محدوده اجرایی در شهرستان‌های حاجی آباد، میناب و جاسک به میزان 53 هزار هکتار نقشه‌های کاداستری تهیه و مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت و جهت سیر مراحل بعدی به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *