خبر فوری
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم با بیان اینکه هدف‌گذاری کرده‌ایم فرودگاه قشم هاب کارگو در استان هرمزگان و جنوب کشور شود،‌ گفت: با توسعه زیرساخت‌های سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری پیش‌بینی می‌کنیم درآمد فرودگاه از این محل سالانه 200 هزار دلار باشد.

پیش‌بینی درآمد 200 هزار دلاری از سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری/ فرودگاه قشم هاب کارگو در جنوب کشور می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجتبی شمس‌نژاد امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از طرح توسعه فرودگاه‌های استان هرمزگان اظهار داشت: امیدواریم با هدف‌گذاری و برنامه‌هایی که توسط سازمان منطقه آزاد قشم در جزیره قشم اجرا شده و یا در حال اجرا است تعداد مسافران و گردشگران این جزیره نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد. 

وی  ادامه داد: در سه ماه گذشته تعداد مسافران و پروازهای فرودگاه قشم 36 درصد افزایش داشت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اعلام شده است. 

شمس‌نژاد افزود: در حال حاضر هفته‌ای 110 پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه قشم انجام می‌شود.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی قشم با بیان اینکه در حال حاضر یک پرواز بین‌المللی قشم – دوبی – قشم در فرودگاه قشم داریم، گفت: از فرودگاه قشم به 11 مقصد پروازی نظیر شیراز، تهران، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، تبریز و  دوبی پرواز داریم و به زودی پروازهای قشم – ساری و قشم – رشت هم راه‌اندازی می‌شود. 

وی به طرح‌های توسعه فرودگاه قشم اشاره کرد و گفت: قرار بود ترمینال مسافری جدید این فرودگاه 22 بهمن ماه امسال افتتاح شود که به دلیل افزایش حجم توسعه از 2100 متر به 3800 متر این پروژه دیرتر افتتاح می‌شود که احتمالاً در نوروز 96 خواهد بود.

شمس‌نژاد افزود: قطعاً با تکمیل ترمینال جدید مسافری فرودگاه قشم ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه به سه برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی قشم یادآور شد: البته هدف ما در فرودگاه قشم جابه‌جایی یک میلیون مسافر در سال است. 

وی سوخت‌رسانی به پروازها و هواپیماهای عبوری را از دیگر اهداف درآمدزایی در فرودگاه منطقه آزاد قشم  عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت نفت به دنبال مشارکت بخش خصوصی هستیم تا با تحقق استانداردهای ارائه سوخت به پروازهای عبوری سهمی از بازار منطقه در سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری را کسب کنیم. 

شمس‌نژاد افزود: در حال حاضر دوبی و ابوظبی از این فرصت استفاده مناسبی می‌کنند که امیدواریم سهم فرودگاه قشم هم در سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری افزایش یابد.

مدیر کل فرودگاه بین‌المللی قشم بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از محل سوخت‌رسانی به پروازهای عبوری در فرودگاه قشم سالانه 200 هزار دلار درآمد محقق شود. 

وی شرکت‌های هواپیمایی که به فرودگاه بین‌المللی قشم تردد دارند را آسمان، تابان، قشم‌ایر، هما، کاسپین و زاگرس عنوان کرد و گفت: به زودی هم کیش‌ایر وارد فرودگاه قشم می‌شود که هفته‌ای سه پرواز در مسیرهای مشهد – قم و سپس شهرهای شمالی با مبدأ قم خواهد داشت.

شمس‌نژاد با بیان اینکه جزیره قشم از نظر گردشگری و تجاری ظرفیت بالایی دارد، گفت: هدف‌گذاری ما این است که فرودگاه قشم در استان هرمزگان هاب کارگو و سپس هاب حمل‌ونقل مسافری شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید