خبر فوری

وضعیت هوای ۶ منطقه مشهد در حالت هشدار قرار دارد

حمید صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صبح یکشنبه کیفیت هوای شش منطقه مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفته، اظهار کرد: بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خیام جنوبی با عدد شاخص ۱۲۰ پی.اس.آی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه خاقانی با شاخص ۳۲ پی.اس.آی تنها منطقه مشهد است که هوای آن در شرایط پاک قرار دارد، ادامه داد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاه های سطح شهر نیز، در حال حاضر وضعیت کیفیت هوای این شهر با شاخص ۹۵ پی.اس.آی در شرایط سالم قرار دارد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: هم اکنون کیفیت هوا در ایستگاه های ماشین ابزار و نخریسی هر یک با ۱۱۷، لشکر و تقی آباد هر یک با ۱۰۹ و امامیه با ۱۰۴ پی.اس.آی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای دی ماه جاری مشهد هشت روز هوای آلوده را سپری کرده است، تصریح کرد: مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که به غیر از آلاینده ازن بر غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعات افزوده شده است.

صالحی با تاکید به اینکه بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و سایر گروه‌های آسیب پذیر تنها در شرایط لزوم از منزل خارج شوند و در مناطق پر رفت و آمد تردد نکنند، عنوان کرد: عموم مردم از فعالیت های ورزشی در مناطق باز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۲۰ ایستگاه آلودگی سنجش هوا در مشهد وجود دارد، ابراز کرد: این وضعیت ناشی از تداوم ماندگاری آلاینده ها در هوای مشهد است و در صورت افزایش رفت و آمد و تخلیه بار آلودگی در هوا، شاهد افزایش حجم آلاینده‌ها در این شهر خواهیم بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید