خبر فوری

محلات بافت قدیم قشم زیباسازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از قشم به نقل از روابط عمومی شهرداری قشم، محمد مسطوری ضمن تقدیر از حمایت های شورای اسلامی شهر قشم مبنی بر انجام بی قید و شرط عملیات های عمرانی عام المنفعه در سطح شهر قشم گفت: به توصیه و دستور اکید اعضای محترم شورای اسلامی شهر قشم، موظفیم امور عمرانی عام‌المنفعه در سطح شهر خصوصا بافت قدیم قشم را بطور جد دنبال کنیم.

شهردار قشم آموزش شهروندی را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه ها برای بالابردن میزان مشارکت شهروندان در زیباسازی محلات عنوان کرد گفت: پساب منازل مسکونی و رها سازی آن به کوچه‌ها یکی از چالش‌ها است و پیرامون این مسئله راهکارهایی اندیشیده شد که در گام اول شهروندان محلات بافت قدیم را در قالب کلاسهای آموزش شهروندی، با مضرات رهاسازی پساب منازل آگاه کردیم.

وی افزود: متاسفانه بازهم شاهد رهاسازی پساب بعضی از منازل به کوچه‌ها هستم که زیبایی بصری محلات را مخدوش کرده اند.

مسطوری آگاهی دادن شهروندان از معضلات درون شهری به واحد مدیریت شهری شهرداری را یکی از راهکارهای حل معضلات دانست و گفت: واحد مدیریت شهری شهرداری قشم این آمادگی را دارد که پس از کسب آگاهی معضلات درون شهری توسط شهروندان، آن را بررسی و در اسرع وقت آن را برطرف نماید.

وی هویت بخشیدن به محلات را یکی از بنیادی ترین عنصر توسعه محلات برای شهروندان دانست و گفت: زمینه ها را باید فراهم کرد تا شهروندان نسبت به محلات خود احساس تعلق  کنند و محله را از آن خود بدانند تا جایی که هر شهروند با نام محله ای خود معرفی شود.

وی افزود: این اقدام سبب می شود تا  شهروندان نسبت به مشکلات مختلف محله حساسیت داشته و به نوعی پیگیر حل آن باشند.

شهردار قشم زیباسازی برخی از محلات بافت قدیم را با مشارکت شهروندان دانست و گفت: آسفالت، پیورس و زیباسازی محلات صاحب‌الزمان (عج)، پاگز، توحید، مسنی، امام حسن (ع)، سازمانی، آل کمال و گلشهر نمونه ای بارز همکاری شهروندان با شهرداری است که به ثمر نشسته است.

 وی بیان داشت: در حال حاضر پیگیر زیباسازی دیگر محلات بافت قدیم با مشارکت شهروندان هستیم که در روزها آینده به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید