خبر فوری

لزوم سرعت بخشی به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همایش معاونین ،روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی استان هرمزگان در بندرعباس، برخورد قاطع و بدون اغماض با جرایم خشن همچون سرقت های مسلحانه ،شرارت ،اخلال در نظم عمومی و تجاوز به عنف را مورد تأکید قرار داد و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های مرتبط با این جرایم را خواستار شد.
وی اظهار داشت: کاهش اطاله دادرسی و همچنین تسریع در روند رسیدگی به پرونده های مسن اولویت راهبردی در برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان هرمزگان است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین در مراسم تحلیف اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 1395 تا کنون بیش از 44 هزار پرونده وارد جریان رسیدگی در شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان  که از این تعداد بیش از 43 هزار پرونده مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه تصریح کرد: 292 شعبه شورای حل اختلاف در استان هرمزگان مشغول به فعالیت و ارائه خدمت به مردم است که از این تعداد 87 شعبه شهری و دویست و پنج شعبه روستایی است.
وی افزود: همچنین  تعداد 1208 نفر به عنوان اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان مشغول انجام وظیف هستند و امروز شاهد برگزاری مراسم تحلیف دور جدید فعالیت این اعضا هستیم. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید