خبر فوری

کتاب «این سفره سیال است، مثل دریا» رونمایی شد

هرمزبان – مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کتاب «این سفره سیال است، مثل دریا» به نویسندگی اثر یاسمین احسانی و عکاسی نگار یغماییان با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر قشم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رستم گورانی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم امروز با اعلام این خبر بیان داشت: گردشگری خوراک یکی از جنبه های مهم گردشگری در جزیره قشم محسوب می شود که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اقامتگاه های بومگردی جزیره یکی از مهمترین مکان هایی است که گردشگران در آن با فرهنگ بومی از جمله غذاهای سنتی جزیره آشنا می شوند و ارتباط برقرار می کنند.

به گفته گورانی، کتاب «این سفره سیال است، مثل دریا» نیز به معرفی آداب و آیین مربوط به غذا و سرو غذا در فرهنگ بومی جزیره می پردازد و این کتاب به منظور حمایت از پژوهشگران و نویسندگان جزیره رونمایی شد.

بنابراین گزارش، آیین رونمایی کتاب “این سفره سیال است، مثل دریا” با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر جزیره در سالن اجتماعات روستای گردشگری سهیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید