خبر فوری

افزایش ۲۰ درصدی بودجه ۱۴۰۱ برای مشارکت دولت با خیرین در امر مدرسه‌سازی

هرمزبان – رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سهم دولت برای مشارکت با خیرین در امر مدرسه‌سازی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به عنوان یکی از نهادهای پرخیر و برکت از سال ۱۳۷۷ مشارکت چشمگیری در ساخت مدارس داشته است اما از سال ۱۳۹۱ به بعد اوضاع مدرسه سازی به طور مناسب پیش نرفت؛ به طوری که در سال ۱۳۹۶ تخصیص اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس صفر بود.

در این سال، ردیف مربوط به خیرین در قانون بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد اما دولت سهم خود را پرداخت نکرده بود و به همین دلیل بسیاری از پروژه های خیرساز، نیمه کاره رها شدند و این موضوع نارضایتی خیرین را ایجاد کرد. بنابراین تامین سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی افزایش یافت و تعیین و تثبیت سهم دولت در پروژه‌ها صورت گرفت. همچنین پس از آن، معافیت مدارس خیرساز از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب، برق و گاز هم انجام شد.

مهراله رخشانی مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در این خصوص اظهار داشت: سهم سازمان نوسازی مدارس برای مدرسه سازی در لایحه بودجه امسال ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خیرین سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی کمک کردند و انتظار می رود امسال هم همین رقم برای مدرسه‌سازی از سوی خیرین آورده شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: همچنین در کنار حمایت خیرین، دولت هم باید به تعهدات خود عمل کند، چون عمده مشارکت ما با خیرین است.

رخشانی مهر با بیان اینکه سهم دولت برای مشارکت با خیرین افزایش یافته است، گفت: سهم دولت در مدرسه سازی در سال ۱۳۹۶، رقم ۲۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۷ رقم ۴۶۰ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۸ رقم ۸۷۰ میلیارد تومان، در سال ۱۳۹۹ رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ هم رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تاکید کرد: هر ساله بودجه درنظرگرفته شده برای مشارکت با خیرین به طور کامل اختصاص یافته است. این روند افزایش سهم مشارکت دولت با خیرین، باعث تشویق و جذب تعداد بیشتری از افراد خیر می‌شود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید