خبر فوری
یادداشت

یادداشت مدیرمسئول/ منطق جهان امروز منطق زور است

هرمزبان –  یادداشت مهدی کمالی مدیرمسئول هرمزبان و ماهنامه الکترونیک عاشقان ایران که در هشتمین شماره این ماهنامه منتشر شده است را می توانید در ادامه بخوانید.

عنوان این نوشتار ممکن است بسیار بدیهی به نظر برسد، اما بودند عده ای که این گزاره برایشان قابل درک نبود و صحبت از «گفتمان» می کردند، اما از این واقعیت غافل بودند که قدرتمندان با ضعیفان «گفتگو» و «مذاکره» نمی کنند.
در ماجرای حمله تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی، یکی از اساتید دانشگاهی در مصاحبه ای عنوان کرد که اسرائیل بعد از اینکه از حماس فارغ شود گوش ما را می‎پیچاند و یک پل، پتروشیمی و… در ایران سالم نمی ماند. از قضا این همان استادی است که گفته با تک تک سلول هایم لیبرال هستم و عملاً عشق خودش را به آمریکا نشان داده است. این حجم از ترس و وادادگی طبیعی نیست. اگر این استاد و همفکران وی از روی باور چنین سخن هایی بر زبان می رانند لازم است تا بیشتر با توانمندی های نظامی کشورمان آشنا شوند.

یک سیاستمداری هم داشتیم که جمله معروفی در مورد توانایی آمریکا برای از کار انداختن سیستم دفاعی کشورمان بر زبان رانده بود ، جمله ای که البته برایش گران تمام شد. در ایام اخیر کاربران فضای مجازی به طنز نوشته بودند که آمریکایی ها به این سیاستمدار پیام داده اند که آن دکمه ای که می گفتی کجاست؟ هرچه می گردیم پیدا نمی شود…
برخلاف گروه هایی که سعی در ایجاد ترس از دشمن در بین جامعه می کنند، کسانی که وظیفه دفاع از میهن عزیزمان را بر عهده دارند، هیچ ترس و وحشتی را به خود را نداده‎اند و با اقتدار و با چشمان همیشه بیدار به حفاظت و حراست از امنیت کشورمان مشغول هستند.
به جرئت می توان گفت در قرن های اخیر این حجم از انباشت قدرت را در ایران شاهد نبودیم. ضرب المثلی می گوید که توضیح نشانه ضعف است و هیچگاه قدرتمند نیازی نمی بیند که به ضعیف توضیح بدهد. شاید بتوان مصداق این ضرب المثل را در توضیح دادن مدام آمریکایی ها به ایران در ماجرای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه پیدا کرد. اینکه با پیغام و پسغام می گویند که در این حمله دخالتی نداشته اند نشان دهنده این است که به یک درک عمیقی از قدرت انباشته ایران اسلامی رسیده اند. قدرتی که از ایمان مردم و رزمندگانش سرچشمه می گیرد و در علم دانشمندان این سرزمین تجلی پیدا می کند.

تذکری را هم در قالب مثال بیان می کنم: شیر اگرچه قدرتمند است، اما هنگامی که در تنگنای اقتصادی (غذا) قرار بگیرد، ضعیف می شود. به قول معروف «آنچه شیران را کند روبه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاج»؛ در بُعد نظامی کارها به خوبی به پیش می رود اما متأسفانه در زمینه اقتصادی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم، لازم است مسئولان اقتصادی نارضایتی مردم از وضعیت موجود را ببینند و درک کنند و چاره ای برای مشکلات موجود بیندیشند.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *