خبر فوری

کمپ در حال احداث تالاب پرندگان جزیره قشم حراکاری شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان ؛ محمود زاده افزود : جنگل های حرا با داشتن طبیعت بکر و مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری است و هر ساله خیل عظیمی از پرندگان مختلف را به خود جذب می کند.

وی افزود : با هدف گسترش جنگل ، حفظ تنوع زیستی ، حفاظت از خاک، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات و جذب توریست 600 اصله نهال حرا در کانال مجاور کمپ گردشگری کاشته شد .

محمود زاده گفت : این کانال با عرض 4 متر و طول 600 متر دو طرف جاده ی ورودی کمپ را فرا گرفته است و عمق آن نیز یک متر می باشد.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت : جنگل های حرا در شهرستان قشم در سواحل شمالی و در روستاهای لافت ، قشم ، سهیلی ، باسعیدو و … در سطح 14 هزار و 600 هکتار وجود دارد و به علت قرار گرفتن در دریا با قایق امکان تماشای نزدیک آن وجود دارد ولی با انجام عملیات حراکاری در این کمپ ، علاقمندان و گردشگران به راحتی می توانند از جنگل ها دیدن کنند و پرندگان متنوع ، حشرات ، لاکپشت ها و حیوانات مخصوص جنگل های حرا را تماشا نمایند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید