خبر فوری

راه‌اندازی مجمع خیرین آموزشی در شهرستان بندرلنگه

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان، ایرج صوغانی امشب در شورای آموزش وپرورش مدیریت شهرستان بندرلنگه اظهار داشت: ما با مشکل منابع انسانی در این شهرستان مواجه هستیم و ما برای اولین بار در سطح هرمزگان با راه‌اندازی مجمع خیرین آموزشی با کمک وسرمایه‌گذاری توسط 800 نفر از همکاران فرهنگی برنامه‌های خوبی را برای امور آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

وی در خصوص ساخته شدن دو مدرسه خیر ساز در بندرلنگه، افزود: پی ریزی یک مدرسه آغاز شده و مدرسه دیگر نیز به زودی کار ساختش با کمک خیرین مدرسه ساز شروع خواهد شد، وهمچنین 18 کلاس مدرسه قدس بندرکنگ هوشمند شده است.

مدیر آموزش و پرورش بندرلنگه با اشاره به اینکه بخش زیادی از معلمان با تجربه به مرز بازنشستگی رسیدند، اضافه کرد: در مقطع ابتدائی و متوسطه جمعا با کمبود 105 معلم برای همین تعداد کلاس درس روبرو هستیم که با نیروی حق التدریس ونیروی شیفت این کلاس‌ها را پوشش دادیم.

صوغانی با تقدیر از تلاش‌های مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در جهت رفع موانع و مشکلات پیش‌روی این سازمان تصریح کرد: دانشسرای فرهنگیان برخی از کمبودها در خصوص نیرو را جبران می‌کند ولی در این زمینه باید اقدامات بیشتری در جذب نیرو و رفع کمبودها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس نیاز بازار کار هر شهرستان رشته کار و دانش مرتبط  با آن ایجاد شود، گفت: در خصوص هدایت کردن دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیاز به زیر ساخت‌های لازم در این زمینه را داریم و ما در بندرلنگه با همکاری سپاه دریایی رشته ناوبری و تعمیر موتورهای دریایی را راه‌اندازی کردیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرلنگه با اشاره به اینکه مناسب نبودن مکان هنرستان فنی و حرفه‌ای پسرانه بندرلنگه یکی از علل عدم استقبال دانش آموزان از رشته‌های فنی شده، خاطر نشان کرد: یک نارضایتی در بین دانش آموزان بعلت مکان این آموزشگاه وجود دارد، و در سال‌های آتی کلنگ هنرستان مرتبط با رشته‌های دریایی در بندرلنگه به زمین خواهد خورد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید