امام جمعه بندرعباس: اربعین امسال گامی بلند به سوی امت‌سازی بود

هرمزبان –نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: شکوه اربعین امسال نشان داد که گام های بلندی به سوی امت سازی برداشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در اندیشه همه امامان ما مسأله امت سازی قرار داشته است و امروز وقتی صحنه باشکوه حضور مردم در مراسمات مختلف مذهبی بخصوص راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی را می بینیم، بیش از هر زمان دیگری به سوی امت سازی گام برداشته شده است.

وی با بیان این که امت سازی در جهان اسلام جلوی اختلافات و تفرقه ها را می گیرد و دیگر دشمنی نمی تواند به بهانه های مختلف به سوی ممالک اسلامی و ملت های مسلمان دست درازی کند و یا میان آنان اختلاف بیاندازد، خاطرنشان کرد: اتحاد و برادری ملت های مسلمان همواره مورد خشم دشمنان اسلام قرار داشته است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: پاسخ محکمی به قرآن سوزان از سوی امواج خروشان مردم مسلمان و آزادگان جهان در راهپیمایی اربعین حسینی داده شد و اربعین امسال بر عظمت اسلام و مسلمین افزود و بی شک این اربعین تمدن ساز، مقدم ظهور است.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به شخصیت ممتاز امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا، معرفی این شخصیت و آنچه به او در مسیر آزادگی و احیای دین رسول خدا گذشته است، را برای شناخت اسلام واقعی بسیار با اهمیت خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی نیز از مکتب حسینی ریشه یافته است و صیانت از این انقلاب اسلامی و ارزش های آن بسیار مهم و ضروری است.

نماینده ولی فقیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور 1357 در میدان ژاله تهران، گفت: باید این جنایات پهلوی به خوبی به مردم اطلاع رسانی شود و مردم بدانند که این ربع پهلوی که اکنون در برخی کشورها و با حمایت صهیونیست ها در حال سخنرانی از دموکراسی و آزادی است، در دوران پهلوی پدر و پدربزرگش چه بلایی بر سر مردم آوردند و چه خون ها که بر زمین ریختند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تأکید بر ضرورت اشاعه وقف مشارکتی و وصیت در وقف، تصریح کرد: وقف در جامعه اسلامی منجر به کاهش فاصله طبقاتی می شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید