خبر فوری

مجتبی قهرمانی : توقیف ۵فروند شناور و دستگیری ۱۰نفر از سرکردگان قاچاقچیان در میناب

هرمزبان –مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای بزرگترین عملیات مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور و توقیف پنج شناور و دستگیری ۱۰ نفر از سرکردگان قاچاقچیان در میناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان امروز اعلام کرد: در پی مطالبات مردمی با توجه به وقوع حوادث دلخراش جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شرق استان که در نتیجه تردد بی‌ضابطه خودروهای قاچاقچیان سوخت به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان منجر شده است، با تصویب شورای تأمین استان هرمزگان، امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ بزرگترین عملیات مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور اجرا شد که طی آن، با حضور دادستان مرکز استان و دادستان شهرستان میناب در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی و انهدام ۳۰۰ مخزن نگهداری سوخت قاچاق بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: همچنین ۵ فروند شناور و ۵۰ دستگاه موتور پمپ مکش سوخت به همراه ۲۰ دستگاه ژنراتور نیز توسط مأموران توقیف شده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۱۰۰ هزار متر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه هم گفت: به دستور مقام قضائی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی منهدم و تخریب شدند.

این مقام قضائی با اعلام دستگیری ۱۰ نفر از سرکردگان قاچاقچیان و عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق، خاطرنشان کرد: مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر محکومیت به حبس‌های طویل المدت به ده‌ها میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط تمامی اموال ناشی از جرم نیز محکوم خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه در روزهای آینده اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت در خشکی و دریا انجام خواهد شد، به قاچاقچیان هشدار داد؛ عملیات نیروهای امنیتی و انتظامی با اجرای لایه‌های مختلف این طرح تا ریشه کنی کامل قاچاق سوخت در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضائی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید