خبر فوری

مرکز مطالعات کهورت بندرکنگ موجب کاهش هزینه‌های درمان در سالمندی ‌می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرکنگ در حوزه غرب استان هرمزگان، عصر امروز نشست طرح مطالعات کهورت با حضور دکترحسین پوستچی رئیس کوهورت پرشین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر عبدالعظیم نجاتی‌زاده معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ایوب زارعی شهردار بندرکنگ و جمعی از کارشناسان وزارت بهداشت و درمان در بندرکنگ برگزار شد.

ایوب زارعی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از روز پنج شنبه 27 مهرماه مرکز مطالعات کهورت بندرکنگ به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و با نظریه کارشناسان وزارت بهداشت و درمان این مرکز تا کنون وضعیت مطلوبی داشته است.

وی افزود: این مرکز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این بندر راه‌اندازی گردید و  این خود یک فرصت مناسب را برای مردم غرب استان هرمزگان مخصوصا برای مردم بندرکنگ و شهرستان بندر لنگه قرار می‌دهد و ارتقای سلامت را بعد از یک مدت کوتاهی در این منطقه شاهد خواهیم بود.

شهردار بندرکنگ با اشاره به اینکه مرکز مطالعات کهورت بندرکنگ سیزدهمین مرکز دایره شده در کشور است، اضافه کرد: این مرکز با شناسایی و آسیب‌شناسی عوامل بومی موثر در بیماری‌های غیر‌واگیر بین سنین  35 تا 70سال در یک‌ بازده زمانی 15 تا 20 ساله و ارائه راه‌کارهای علمی و آموزشی کمک شایانی به ارتقای سطح سلامت مردم خواهد کرد.

شهردار بندرکنگ تصریح کرد: نتایج و یافته‌های حاصل از مطالعه مرکز کهورت بندرکنگ می­ تواند موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های جاری درمان در دوران سالمندی گردد و روند گذار از میانسالی به سالمندی و تغییرات سلامتی و تندرستی متعاقب آن بهتر شناسایی و ارزیابی می‌شود.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید