خبر فوری

فضای مجازی٬ فضایی بسیار خطرناک و افسار گسیخته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند٬ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مسعودی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه٬ با بیان اینکه بزرگترین سرمایه٬ عمر انسان است٬ اظهار داشت: در روز قیامت از ما سوأل می‌شود که وقت و عمر خود را چگونه گذراندید و در این بین سوأل خاص و‌ ویژه‌ای که از ما می‌شود٬ سوأل از چگونگی گذراندن جوانی است.

وی افزود: نعمت جوانی٬ نعمتی مضاعف است زیرا میزان هوش٬ استعداد٬ توان کار و عبادت در این دوران با سایر دورانهای عمر متفاوت است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه اگر در طول عمر خود سرمایه‌ای به نام وقت و زمان را در اختیار داشتیم در جوانی همان وقت٬ زمان٬ هوش و توانمندی مضاعف است٬ تصریح کرد: اگر کسی در دوران جوانی از میزان کار و تلاشش کمتر از سایر دورانهای عمر او باشد٬ این ضایعه‌ای بزرگ است زیرا در جوانی وقت فراغت و میزان هوش و ذکاوت بیشتر از سایر دورانها است.

مسعودی گفت: اگر برای تربیت و رشد فرزندانمان از ابتدا تا بزرگسالی آنها برنامه ریزی درستی نداشته باشیم تا چشم باز کنیم می‌بینیم که سرمایه عظیم جوانی از دست رفته است و ما در قبال تربیت آنها مسؤول هستیم.

وی با اشاره به دو شخصیتی شدن در فضای مجازی٬ افزود: اگر جوان ما یا هر کسی که وارد فضای مجازی می‌شود به اصول آن توجه نداشته باشد٬ قطعأ در این دریای مواج و طوفانی غرق خواهد شد و از دست خواهد رفت.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه اینترنت مانند چاقوی دولبه است٬ بیان داشت: فضای مجازی٬ فضایی بسیار خطرناک و افسار گسیخته است که متأسفانه در همه خانواده‌ها این جریان وحشتناک رخنه کرده است.

مسعودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند٬ فضای مجازی در واقع قتلگاه جوانان ما شده است٬ اذعان داشت: بسیاری از آمارهای طلاق برمی‌گردد به گوشی‌ها و فضاهای مجازی و‌ بسیاری از زندگی‌های جوانان و مردم را به بیراه و جدایی کشانده است.

وی به شخصیت‌های برجسته‌ای چون شهید علی‌محمدی و شهید احمدی روشن اشاره کرد و افزود: این شهدا وقتشان را صرف تفکر که بالاترین عبادت است کردند و برای کشور و جامعه خود تلاش می‌کردند و افتخار آفرین شدند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضایی هولناک از سمت دشمن است که سرمایه عمر و‌ وقت ما و به خصوص اعتقادات و ایمان‌های جوانان ما را از آنها گرفته است.

مسعودی گفت: دشمنان ما در جنگ رو در رو نتوانستند بر ما غلبه کنند و‌ پیروز شوند به همین خاطر تفکر و سرمایه خود را خرج کردند تا با به راه انداختن جنگ سیاسی و فرهنگی بر ما غلبه کنند و ما را شکست دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید