خبر فوری
حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس

امام جمعه بندرعباس: صنایع دستی وضعیت مطلوبی در اشتغال هرمزگان ندارد

هرمزبان – حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: صنایع دستی وضعیت مطلوبی در اشتغال هرمزگان ندارد.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری هرمزبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: به استان هرمزگان خداوند نعمات زیادی را عنایت کرده که بزرگترین آن نعمت دریا است، وجود بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر خط ساحلی برای هر جامعه‌ای فرصتی مغتنم است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان ارتش در ماه‌های اخیر، افزود: دریا یک فرصت و ظرفیت بالا است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و در همین راستا با دعوت از صاحب نظران در حوزه دریا این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی استان دنبال خواهیم کرد.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: سهم هرمزگان از صنعت دریا به طور خوشبینانه ۱۰ درصد است اما در دنیای امروز اکثریت شهرهای پیشرفته در کنار ساحل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با طرح این سوال که وضعیت امروز شهر ساحلی چگونه است؟ و چه میزان شهرهای ساحلی با کشورهای دیگر دنیا فاصله دارد، گفت: لازم است تا در این زمینه برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه یونسکو شهر بندرعباس را به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی معرفی کرد، اما باید بررسی شود که سهم مردم در حوزه صنایع دستی به چه میزان است.

امام جمعه بندرعباس، یادآور شد: روزگاری تمام کشورهای حوزه خلیج فارس صنایع دستی مورد نیاز خود را از هرمزگان تأمین می‌کردند اما اکنون روال دیگری شده و صنایع دستی در هرمزگان وضعیت مناسبی در صنعت بسته‌بندی، عرصه و بازار فروش ندارد و نسل‌های جدید نیز از این صنعت دور شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: با رونق کسب و کارهای خانگی بخشی از مشکلات اشتغال هرمزگان حل می‌شود، البته این کار نیاز به دانش افزایی و مهارت آموزی دارد که مردم با آموزش بتوانند تولیدات خود را در بازار به فروش برسانند و یا فرصت صادرات ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سهم هرمزگانی‌ها در صنایع مادر و پایه ۳۰ درصد است و با همتی که در سال گذشته شد، سطح بیکاری یک درصد کاهش یافت، اما در سال جدید دوباره شاهد افزایش بیکاری در هرمزگان هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: صنایع و دستگاه‌های اجرایی هرمزگان سهم خود را در اشتغال مشخص کنند، به بیان دیگر صنایع دستی و گردشگری، صنعت کشاورزی، صنایع بزرگ برنامه‌ریزی و اعلام کنند تا چه میزانی اشتغال در هرمزگان ایجاد کرده‌اند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز رحلت حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: مکتب امام خمینی(ره) از دل فرمایشات رهبر انقلاب به‌دست می‌آید و به فراخور نیاز بخش‌هایی از این مکتب را بیان می‌کنند، که امسال محور عقلانیت، معنویت و عدالت در مکتب امام(ره) را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه امید و اعتماد به نفس، دو محور برای ادامه حیات هر ملتی است، یادآور شد: دشمن در تلاش است امید به آینده را از مردم سلب کند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید