خبر فوری

برنامه ریزی برای کاهش هزینه های سفر به جزیره قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در نشست با رئیس و چندتن از جامعه هتلداران کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: وجود تنها ژئوپارک خاورمیانه در این منطقه در حقیقت قشم را فراتر از یک جزیره ملی، به یک جزیره بین المللی تبدیل کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، برای موفقیت در حوزه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های مهم این صنعت در جزیره باید هزینه های سفر به این منطقه کاهش پیدا کند.
 چالش کاهش هزینه سفر به قشم یک چالش جدی است که درحال برنامه ریزی برای رفع آن هستیم و ایجاد آلترناتیو حوزه حمل و نقل، تملک و یا سرمایه گذاری بر روی یک ایرلاین هوایی و ساماندهی گردشگری گروهی و کاشانه مهمان ها را به عنوان یک راهکار در دستور کار قرار داده ایم.

مومنی گفت: برای کم کردن مشکلات اسکان مسافران نوروزی در سال جدید ۱۲ کمپ پارک در قشم احداث شده تا مسافران با اسکان در این مکان ها مجبور به اقامت در مسیرهای خیابان ها و معابر عمومی نباشند و این اقدام سازمان منطقه آزاد قشم نافی توسعه فضای هتلی در جزیره نیست.

وی به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعداد تخت های هتل های قشم از ابتدای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تعداد تخت های هتل ها در قشم تا سال ۱۳۹۲ به چهار هزار مورد می رسید که طی سه سال گذشته چهار هزار و ۸۰۰ تخت به این مجموعه اضافه شده و تا پایان امسال هم یکهزار و ۸۰۰ تخت دیگر اضافه خواهد شد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت دوباره ژئوپارک قشم در زمره ژئوپارک های جهانی اشاره و بیان کرد: با اقداماتی که طی دو سال گذشته در زمینه رفع ایرادات عنوان شده از سوی یونسکو انجام دادیم باردیگر این ژئوپارک موجب معرفی قشم در جوامع بین المللی می شود و نقش مهمی در جذب گردشگر خواهد داشت.

او همچنین از ایجاد خط کشتیرانی بین قشم و بنر خصب عمان با امکان انتقال خودرو مسافران از هر دو طرف به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید برای تقویت حوزه صنعت گردشگری در قشم نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ما در ایران از جمله قشم دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و برای هر حرکتی باید براساس برنامه دقیق و محاسبه شده حرکت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم و صنعت گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که باید براساس برنامه دنبال شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشرگی سازمان منطقه آزاد قشم هم در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: نداشتن یک استراتژی مشخص و برند معتبر مهمترین مشکل حوزه صنعت گردشگری در ایران است.

فرزین حقدل افزود: در قشم با استفاده از برند مهم ژئوپارک و ۱۲ ژئوسایت بسیار دیدنی این مجموعه از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان و جنگل های دریایی حرا می توان حرکت دقیق و مشخصی را در حوزه صنعت گردشگری دنبل کرد.

وی از صنایع دستی کم نظیر بانوان هنرمند قشم و میراث به جا مانده از دوران های هخامنشیان تا ساسانیان هم به عنوان دیگر مزیت های مهم برای سرمایه گذرای در صنعت گردشگری قشم نام برد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید