خبر فوری

نظم در زندگی فردی و اجتماعی از تأکیدات ویژه دین اسلام است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از رویدر، شیخ سلیمان سلیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت شهر رویدر اظهار کرد: نظم و انضباط در زندگی فردی و اجتماعی یکی از تأکیدات مؤکد دین مبین اسلام، آیات الهی و سیره رسول گرامی اسلام است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح در زندگی و تقسیم مناسب کارها می‌توان به نظم و انضباط واقعی دست یافت، افزود: تنظیم وقت در نشست با دیگران، استواری در کارها و پایبندی به تعالیم دینی سبب رشد انگیزه آدمی به زندگی توأم با نظم منجر می‌شود.

خطیب جمعه شهر رویدر ادامه داد: هیچ جامعه‌ای حتی در کوچک‌ترین آن یعنی خانواده نیز بدون نظم به موفقیت نمی‌رسد.

سلیمی عنوان کرد: از جمله فواید نظم و انضباط در کارها، پیشرفت مستمر و قابل مشاهده است به طوری که کار توأم با نظم موجب جدیت در کارها شده و حسن انجام کار را به دنبال دارد و انسان را از خیانت در کارها باز می‌دارد.

وی همچنین رعایت قانون را مصداق نظم در جامعه برشمرد و گفت: در قرآن نیز در این زمینه اشاره شده که عدم رعایت نظم به مثابه تجاوز و تعدی به حقوق دیگران است و مسلمان واقعی نباید به حقوق دیگران با عدم رعایت قانون تعدی کند.

خطیب جمعه رویدر تصریح کرد: همه ما تجربه موفقیت در سایه نظم را در زندگی خود داریم و باید به مقوله نظم و انضباط اجتماعی نیز به هم کمک کنیم تا شاهد یک انسجام ملی در زمینه رسیدن به موفقیت‌های بزرگ باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید