خبر فوری

نباید تأثیر اقدامات معنوی را بر تحولات مادی نادیده گرفت/ صبر از نشانه‌های باور به حق است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: مشکلات اجتماعی را باید با صبر حل کرد چرا که صبر از نشانه‌های ایمان و باور به حق است.

وی افزود: در اسلام سنت‌های حسنه بسیاری وجود دارد که باید برای حفظ و احیای آن تلاش کرد.

امام جمعه‌ اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که یکی از مهم‌ترین سنت‌های حسنه نماز طلب باران از درگاه خداوند متعال است، افزود: این نماز از سوی مسلمانان و در زمان خشکسالی خوانده می‌شود و انبیاء الهی، صالحان و صحابه رسول خدا در هنگام خشکسالی نماز باران می‌خواندند.

شیخ قتالی ادامه داد: نباید تأثیر اقدامات معنوی بر تحولات مادی نادیده گرفت. ما برای بهبود وضع بیماران دعا می‌کنیم چون معتقدیم که دعای خیر اثر خود را بر بیمار بجای خواهد گذاشت و در شفای حال او بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به جایگاه خاص دعای انبیاء و اولیای الهی در نزد خداوند، خاطرنشان کرد: اگر ما برای خواسته‌ای دعا می‌کنیم باید صبور باشیم و ایمان خود را از دست ندهیم.

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس به نقش عوامل طبیعی در بروز خشکسالی‌ نیز اشاره و آن را امری بدیهی دانست و گفت: ما باید با نماز طلب باران از خداوند متعال طلب بخشش و رحمت کنیم.

شیخ قتالی به طور ویژه از مسلمانان و نمازگزاران خواست تا از یکدیگر دست‌گیری کنند چون رحمت الهی را بدنبال دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید