خبر فوری

طرح شش طرح پیشنهادی مجمع مشورتی هرمزگان در حضور نوبخت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، دکتر شهروزشجاعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، افزود‌: با توجه به شعار امسال در خصوص راهکار‌های اجرای عملی اقتصاد مقاومتی مجمع مشورتی استان هرمزگان طرح پیشنهادی خود را حول محور اقتصاد مقاومتی تدوین و با نگاه راهبردی به این مهم آماده همکاری با دولت در این راستا است.

به گفته شجاعی، ‌شش طرح‌ نوسازی خط انتقال آب میناب به بندر‌، احداث سد گابریک‌، احداث سدهای کمشک و مهران‌، ردیابی و کنترل بیماری‌های مهم مرکبات، مطالعه و اجرای مزارع شور ورزی و طرح‌های کوچک تامین آب از جمله پشنهادات شورای مشورتی استان هرمزگان بودکه در جلسه کشوری در حضورمعاون رییس جمهور مطرح شد.

وی با بیان اینکه محورطرح پیشنهاداتی استان توجه به مهمترین چالش‌های توسعه درهرمزگان است، بیان کرد: موضوع طرح‌های پشتیبانی حوضه آب ‌در کل کشور دارای ‌اولویت است که این امر در استان هرمزگان با نظر به اقلیم خاص آن ‌توجه به این مقوله را دوچندان می‌کند.

قائم مقام مجمع مشورتی استان هرمزگان با بیان اینکه این مجمع با بهره گیری از توان فکری اعضای خود‌، با تکیه بر خرد جمعی‌، و با توجه به شرایط کشور و استفاده از همه دیدگاه‌های صاحبنظران امر توسعه‌، دیدگاه‌های خود را به منظور کمک به تصمیم گیری‌های کلان منتقل می‌کند‌، خاطر‌نشان کرد: استقبال از طرح‌های استان در سطح ملی بیانگر این است که مجمع استان با درک صحیح از ضروریات و چالش‌های توسعه، نگاه جامع و مبتنی بر برنامه دارد.

این مقام مسئول که خود در حوزه استراتژیک آب و طرح‌های مهندسی مرتبط صاحبنظر است‌، یادآورشد: بدون شک مقوله آب نه یک چالش ملی منطقه‌ای که امری فراملی است و باید در متن برنامه‌های توسعه‌ی باشد.

وی اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که مجمع مشورتی استان از سایر جنبه‌ها و الزامات توسعه غافل باشد، چراکه توسعه اگر متوازن نباشد و نگاه تک بعدی برآن حاکم شود قطعا چالش‌های جدی را به همراه خواهد داشت.

شجاعی با تاکید بر اینکه مجمع مشورتی استان‌ها زیر نظر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با هدف برنامه ریزی و کمک به برنامه‌های نظارتی و مشاوره‌ای تشکیل شده است، خاطر‌نشان کرد: مجمع مشورتی توسعه استان هرمزگان که حول سه محور اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی ماموریت دارد، سیاسی نیست و ماموریت آن بر اساس کمک به برنامه ششم توسعه کشور است.

وی در پایان اضافه کرد: علاوه بر این نشست، به نمایندگی از شورای مجمع مشورتی استان در جلسه ‌هم‌اندیشی وزرای اقتصادی دولت‌(نفت، کشاورزی، صنعت، معدن تجارت،) استانداران و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی که به ریاست دکتر نوبخت معاون رییس جمهور تشکیل شد‌، حضور داشتم.

‌انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید