خبر فوری

زمان نخستین جشنواره صید و صیادی جاسک اعلام شد

هرمزبان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار جاسک گفت: نخستین جشنواره صید و صیادی و شکرگزاری دریا نهم آذرماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ،  حسن دوراندیش معاون فرماندار جاسک گفت: برپایی این جشنواره با مشارکت جامعه صیادان، دستگاه‌های مرتبط شیلات، تعاونی‌های صیادی، بخشداری و شهرداری ها است.

او هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های مهم مهد صید و صیادی شهرستان جاسک در سطح ملی و منطقه‌ای عنوان و گفت: در این جشنواره ضمن نمایش دستاوردها و صنایع دستی صیادان بومی از صیادان نمونه و کارآفرینان حوزه صید و صیادی نیز با حضور مقامات کشوری و استانی تجلیل خواهد شد.

معاون فرماندار جاسک گفت: این شهرستان با وجود بیش از پنج هزار صیاد و بیش از ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی می‌توان به عنوان قطب صیادی و تامین کننده بخش عظیمی از محصولات دریایی در کشور نام برد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور کشورمان آذرماه سال گذشته در سفر به شهر بندری جاسک به اهمیت سواحل مَکُران در بحث تجارت دریایی پرداخته است و بیان کرده است: استعداد زیادی در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این سواحل را به نقطه بسیار مهم و راهبردی اقتصادی و تجاری، گردشگری و تولید در کشور قرار دهد که نه فقط برای مردم روستاها و شهرهای منطقه بلکه برای بسیاری از مردم ما در نقاط کشور رونق ایجاد کند.

جاسک یکی از ۶ شهرستان بندری هرمزگان است که به علت واقع شدن در انحنای جغرافیایی استان و مجاورت با دریایی مَکُران و تنگه هرمز همواره دارای اهمیت بوده و در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

جاسک مروارید دریای عمان و کانون وحدت و برادری بوده و تاکید رییس جمهور بر این بوده که این منطقه بندری و سواحل مکران می‌تواند به نقطه ای برسد که مرکز اقتصادی، تجاری، داد و ستد و رونق تولید نه فقط برای هرمزگان و سیستان وبلوچستان؛ بلکه برای کشور شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید