خبر فوری

آمادگی بیش از ۴۰ مسجد برای برگزاری اعتکاف در بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،حجت الاسلام مسلم پورجمالی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان عنوان کرد: مسئولیت اجرای اعتکاف به هیات امنای مساجد محول شده و ثبت‌نام از متقاضيان اعتكاف در مساجد بندرعباس از هفته قبل آغاز و 13 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آیین اعتکاف از 15 خردادماه جاری به مدت سه روز برگزار می شود، از افراد متقاضی جهت شرکت در این آیین معنوی خواست با حضور در مساجد نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حجت الاسلام پورجمالی با یادآوری اینکه سه هزار و 528 نفر در سال گذشته با حضور در مساجد شهرستان بندرعباس معتکف شدند، پیش بینی کرد که امسال با توجه به استقبال خوب آحاد مردم، انتظار می رود که بیش از چهار هزار و 500 نفر در این آیین شرکت کنند.

وی، حداکثر هزینه ثبت نام در اعتکاف امسال را 400 هزار ریال اعلام کرد و گفت: دریافت این مبلغ برای تامین وعده غذایی در دو نوبت سحری و افطار معتکفین است.

پورجمالی افزود: اقامه نماز جماعت، دوره آموزشی تصحیح قرائت نماز، روخوانی و روانخوانی قرآن، قرائت دعاهای کمیل، ندبه و زیارت عاشورا، اعمال ام داود، برپایی کلاس های معرفتی، اعزام سخنران، گفتمان های دینی، پاسخ به مسائل شرعی و توزیع بسته فرهنگی از برنامه های این آیین است.

وی اظهار داشت: مساجد قدس، فاطمیه، مالک اشتر، امام علی(ع)، امام حسین(ع) گلشهر شمالی، امام جعفر صادق(ع) محله نخل ناخدا، صاحب الزمان(عج) شهرک توحید، 14 معصوم(ع) محله چاهستانی ها، علی بن ابیطالب(ع) ششصد دستگاه، امام رضا(ع) کوی ملت، زینب کبری(س) شهرک نبوت، امام رضا(ع) شهرک امام رضا، مسجد دانشگاه هرمزگان و مسجد دانشگاه آزاد اسلامی از مساجد مجری این آیین در شهر بندرعباس می باشند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری شبستان

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید