خبر فوری

اولین همایش ملی تغییر اقلیم و اکوسیستم های آبی برگزار می شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر،به نقل از شیلات هرمزگان ،سید پرویز محبی از برگزاری اولین همایش ملی تغییر اقلیم واکوسیستم های آبی در 25و 26اردیبهشت ماه سال جاری و در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خبر دادند.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه برگزاری این همایش می تواند تاثیر بسزایی در راستای تولیدات آبزی پروری و همچین روند صید و صیادی داشته باشد گفت:برگزاری همایش های اینچنینی کاربردی می تواند فعالیت توأم با کارائی و اثربخشی سازمانها و بخشهای خصوصی را به ویژه در سال حمایت از کالای ایرانی را به ارمغان بیاورد.

محبی در ادامه هم‌افزایی دانش و انتشار یافته‌های نو و بدیع درزمینه های مرتبط این حوزه، ایجاد انگیزه برای فعالیتهای آینده در این حوزه و معرفی ظرفیت های علمی و دانش های کاربردی اقلیم و اکوسیستم  آبی در صعنت شیلات و … را ازهم اهداف متصور شده برای این همایش خواند وتصریح کرد: با برگزاری این همایش در تلاش هستیم ضمن فراهم سازی فرصتی مغتنم درجهت بهره مندی مستمر و نظام مند از خرد جمعی علمی وکمک به ارتقاءکمی وکیفی اهداف وبرنامه های مشترک درسایه تعامل وهمکاری متقابل موسسات علمی ، آموزشی وپژوهشی و وسازمانها ونهادهای دولتی وغیر دولتی در سطح ملی به ویژه برای آبزی پروران و صیادان هرمزگان که جمعیت عظیمی از استان راشامل می شوند گامی مهم برداریم.

محبی امنیت غذایی دریایی،تاثیر بر ذخایر آبزیان، تنوع زیستی جانوران،بهداشت و بیماری های آبزیان،آبزی پروری ،کشند قرمز،جنگلهای مانگرو و …را از اهم محور های همایش در حوزه تغییر اقلیم و شیلات خواند و از همه جامعه شیلاتی هرمزگان دعوت کرد تا با پیگیری این همایش و شرکت در آن در افقهای موفقیت خود گام های خوبی بردارند.

در ادامه رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان تغییر اقلیم وشیلات،بروز و پیش بینی تغییر اقلیم با زیر شاخه های (نقش تکنولوژی وعوامل انسانی در ایجاد تغییر اقلیم،تغییر سطح از آب دریا،مدل سازی وتشخیص در زمان جاری و آینده و …)،تغییر اقلیم و جنبه های های مدیریتی-اقتصادی با زیر شاخه های(تاثیرات اقتصادی تغیر اقلیم،تغییر اقلیم و توسعه پایدار، تغییر اقلیم و اکوسیستم اکوتوریسم،مدیریت مناطق ساحلی، بهداشت وسلامت مصرف کنندگان و …) را از اهم محورهای این همایش خواند.

محمد صدیق مرتضوی تصریح کرد: این همایش در حال حاضر خوشبختانه ثبت آن درCIVILCIA و SIDو همچنین امضای توافق نامه ثبت در ISC نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این همایش چهره ها علمی مرتبط کشوری  برای ایرادسخنرانی و داوری ها استفاده می شود افزود:دانشگاه تهران،شهید بهشتی ،تربیت مدرس و بیش از 10 مرکز علمی و موسسه پژوهشی ملی نیز حضور دارند.

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در ادامه استانداری هرمزگان،سازمان برنامه و بودجه،سازمان جهاد کشاورزی،اداره کل شیلات هرمزگان،سازمان حفاظت از محیط زیست،هواشناسی،منابع طبیعی،پارک علم وفناوری ،شهرداری،شرکت های آب وفاضلاب و آب منطقه ای را از اهم دستگاه های اجرایی یاری رسان در برگزاری این همایش خواند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید