خبر فوری

استاندار کرمان: سرمایه اجتماعی بزرگی در انتخابات محقق شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در دفتر استاندار با بیان اینکه باید از ظرفیت مردمی برای خلق درآمد استفاده کنیم گفت: این سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر کشوری سرمایه ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات اخیر از میانگین کشوری بالاتر بوده است گفت: ریاست جمهوری با برنامه های جدید خود می تواند سرمایه های جدیدی را کشور فراهم آورند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتخابات اخیر در حالی برگزار شد که 9 کشور در اطراف ما درگیر جنگ و ناامنی هستند افزود: با وجود همه سیاه نمایی ها و تخریب هایی که در کشور صورت گرفت، 41 میلیون نفر پای صندوق ها حاضر شدند و رای خود را به صندوق انداختند.
وی بیان کرد: درایت و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دوره انتخابات بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده بود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد رای دهندگان جوان بوده اند گفت: جوانان این مرز و بوم امروز حرف های خود را با رای می زنند و این به معنای تقویت بنیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: فرایند انتخابات به گونه ای است که کسی نمی تواند تقلب کند و به لطف خداوند در استان کرمان انتخاباتی سالم و قانونی برگزار شد .
استاندار کرمان گفت: در یکسال اخیر بالغ بر 160 شخصیت سیاسی از گروه های مختلف وارد استان کرمان شده اند و در فضای رقابتی و آزادانه سخنرانی کرده اند.
وی امنیت موجود در صندوق های رای را خوب توصیف کرد و ادامه داد: ساعت ها ایستادن مردم در صف برای رای دادن یک کار بزرگ است.
رزم حسینی عنوان کرد: فرایند دموکراسی در کشور پله پله است و به صورت مستمر در حال پیشرفت است که بسیار در امنیت کشور موثر است.
وی افزود: با شکوه ترین مراسم را برای روز معلم در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم.
وی گفت: در دانشگاه فرهنگیان نیز آمادگی داریم که به سمت طرح های نوگرایانه حرکت کرده و تصدی دولت را در همه زمینه ها کاهش دهیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه سیاست دولت خردگرا بر کاهش تصدی گری دولت است گفت: اگر بتوانیم در هیات امنای دانشگاه، طرح جدیدی را ارائه کنیم تا ظرفیت جدیدی برای معلمان فراهم شود، بسیار خوب است.
وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی بر گردن انقلاب دارد ادامه داد: باید مشی اعتدال آیت الله هاشمی را نهادینه کرده و سیره ایشان را هر چه بیشتر به مردم و به ویژه جوانان مطرح کنیم.
رزم حسینی عنوان کرد: برای برگزاری مراسم سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه های مجازی گفت: پیشنهاد می کنم که ظرفیت سایر دانشگاه های استان برای تربیت دانشجویان تربیت معلم مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای اختصاص زمین به دانشگاه فرهنگیان را انجام داده و برای تعمیر و بهسازی امکانات این دانشگاه نیز باید برآورد هزینه مورد نیاز به استانداری کرمان ارائه شود.

*فعالیت سه هزار و 800 دانشجو در مراکز دانشگاه فرهنگیان استان کرمان
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه ریاست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بر عهده ریاست جمهوری است گفت: هیات امنای استان ها با نظر ریاست جمهوری برای حل معضلات و مشکلات دانشگاه فرهنگیان با حضور استاندار شکل می گیرد.
حجت الاسلام عباس توان با اشاره به اینکه در استان کرمان، سه تربیت معلم با هم ادغام شده و در قالب دو پردیس دختران و پسران فعالیت دارند گفت: سه هزار و 800 دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اول این است که دانشجویان از مقطع دیپلم وارد دانشگاه فرهنگیان شوند گفت: دانشگاه فرهنگیان بخشی از نیاز آموزش و پرورش را از دانشجویان سایر مراکز دانشگاهی تامین می کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان خاطرنشان کرد: نیاز آموزش و پرورش بسیار زیادتر از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است و برای تامین نیروی مازاد مورد نیاز باید از ظرفیت سایر دانشگاه ها استفاده شود.
وی گفت: در استان کرمان ظرفیت لازم از نظر عضو هیات علمی، فضای خوابگاهی و فضای فیزیکی برای تربیت معلمان مورد نیاز استان وجود ندارد و باید برای ایجاد ظرفیت های لازم، همکاری لازم صورت گیرد.
حجت الاسلام توان بر اختصاص بودجه عمرانی به دانشگاه فرهنگیان و توسعه زیرساخت های خوابگاهی و آموزش این دانشگاه تاکید و اظهار کرد: سال گذشته کمک هایی برای نوسازی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است.
وی یادآور شد: مصوبات لازم برای برگزاری نکوداشت سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشته ایم.

*جذب بیش از هشت هزار معلم طی یکسال گذشته در استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: سال گذشته هشت هزار معلم جذب شده اند و در سال جاری نیز یک دوره جذب نیرو را خواهیم داشت.
محمد محسن بیگی با بیان اینکه 30 درصد از معلمان در پنج سال آینده بازنشسته می شوند افزود: پایان سال گذشته یکهزار و 900 معلم بازنشسته شده اند که مجموع ورودی ها به دانشگاه فرهنگیان یکهزار نفر بوده است.
وی با اشاره به اینکه روند دانش آموزی در استان کرمان صعودی است گفت: نیاز آموزش و پرورش در کشور در پنج سال آینده حدود 400 هزار نفر است و در استان کرمان 15 هزار معلم نیاز خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در استان کرمان 750 نیرو به صورت خرید خدمات آموزشی در حال فعالیت هستند.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید