خبر فوری

حضور ایران شناس مطرح هلندی در جشنواره خلیج فارس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، علیرضا درویش نژاد گفت: ویلم فلور متولد ۱۳۴۲ پژوهشگر و مورخ ایران شناس مطرح هلندی است که جهت شرکت در همایش تخصصی خلیج فارس به بندرعباس می آید.

وی افزود : ویلم فلور دارای ده ها کتاب در حوزه تاریخ ایران و به ویژه خلیج فارس می باشد که بعنوان سخنران اصلی نشست بین المللی علمی مرور تاریخ فرهنگی اجتماعی خلیج فارس حضور خواهد داشت.

گفتنی است، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه «اوترخت» و دانشگاه «لیدن» در رشته های اقتصاد توسعه یافته و جامعه شناسی غیر غربی و اسلام شناسی انجام داد و زبان های فارسی و عربی را آموخت و دکترای خود را در سال ۱۹۶۷و۱۹۷۱ از دانشگاه های فوق گرفت و طی سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ او به عناوین مختلف با وزارتخانه توسعه و پیشرفت دانمارک همکاری می کرد.

طی سال های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ او به عنوان متخصص انرژی در بانک جهان مشغول به کار بود.

فلور اخیرا پژوهشگر مستقل شده است. دکتر فلور بیش از ۲۶۰ مقاله و کتاب در زمینه های تاریخ اجتماعی و اقتصادی ایران نوشته است.

فلور از سال ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ کارشناس انرژی در بانک جهانی بوده در همین دوره پژوهش های زیادی از او در زمینه های گوناگون مربوط به تاریخ ایران و خلیج فارس منتشر شد که پنج اثر وی در مورد خلیج فارس و بنادر آن می باشد که در اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی –هنری خلیج فارس رونمایی خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید