خبر فوری

صولت مرتضوی: درخشش استان هرمزگان در سامانه رصد اشتغال

هرمزبان – صولت مرتضوی در حضور رئیس جمهور گفت: استان هرمزگان در سامانه رصد بالاتر از حد انتظار درخشیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان ، دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در جلسه شورای عالی اشتغال موضوع اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری با تاکید بر توسعه هنرستان‌ها، مهارت آموزی را بسترساز اشتغال خواند و اشتغال فارغ التحصیلان را یکی از اولویت‌های استانداران عنوان کرد و خواستار افزایش اشتغال در حوزه کشاورزی و خدمات شد.

وی از دبیرخانه شورای عالی اشتغال خواست تا برای اشتغال آفرینی در حوزه اقتصاد دریا، اقتصاد روستا، اقتصاد دیجیتال و … فکر کند.

آیت الله رییسی حمایت از صنایع دستی و ایجاد بازار صنایع دستی و کسب و کارهای خرد در ورودی و خروجی استان‌ها و شهرها را هم مورد تاکید قرار داد و به استانداران توصیه کرد تا برای عرضه این دست از کالاها، بازار تعریف کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمار بیکاری را با نسبت مشارکت اقتصادی در نظر گرفته شود‌. برخی استان‌ها توام با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، کاهش بیکاری را داشته‌اند که باید اقدامات آنها برای دیگر استا‌ن‌ها تشریح شود.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه ایجاد اشتغال و کارهای انجام شده خواستار به کار گیری از ظرفیت همه رسانه‌ها از رسانه ملی تا رسانه‌های مکتوب و مجازی شد.

مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی :
با تحقق ۱۱۲ درصدی در حوزه سامانه رصد اشتغال ، استان هرمزگان بالاتر از حد انتظار درخشیده است.
این آمار بر مبنای تعهد اشتغال استان است و از سه طریق صحت سنجی پیامکی، صحت سنجی تلفنی و صحت سنجی میدانی به تائید رسیده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت:
در استان طرحی را با نام ۱ تا ۹۹ ایجاد کرده‌ایم یعنی پروژه‌هایی با پیشرفت یک درصد به بالا ولی ۹۹ درصد. یعنی همه مجوزها اخذ شده و کارها انجام شده ولی به تولید نرسیده است

حدود ۳۳۵ طرح در حوزه صنعتی و کشاورزی در استان با این مشخصات داریم که برای تکمیل ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و با قابلیت ۱۲ هزار شغل است.

این پروژه‌ها ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

وی همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بخش تعاونی در این طرح‌ها را ضروری دانست

استاندار هرمزگان ادامه داد:حلقه‌های مفقوده تجاری در کشور که بر اساس آن کشاورزی شکل گرفته اما دسترسی به بازار وجود ندارد

منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز بیان کرد: استان هرمزگان به همراه استان های یزد و آذربایجان غربی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در سال ۱۴۰۲ ثبت کرده اند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید