دهمین کنفرانس «جوانان فلسطین» در دمشق + عکس

دهمین کنفرانس «جوانان فلسطین» در دمشق + عکس
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دهمین کنفرانس جوانان فلسطین توسط جمعیت دوستی فلسطین و ایران و با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه در تالار بزرگ «دارالبعث» دمشق با مشارکت نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی برگزار شد.
این همایش ابتدا با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از قاریان فلسطینی آغاز شد و سپس سرود ملی سه کشور جمهوری عربی سوریه، جمهوری اسلامی ایران و فلسطین نواخته شد.
در ادامه نضال حماد، رئیس ستاد برگزار کننده این کنفرانس با تأکید بر نقش فکری و فرهنگی جوانان در بی‌اثر کردن نقشه‌های صهیونیستی، گفت: فلسطین قبله آزادگان جهان بوده و تا ابد نیز خواهد ماند.
دومین سخنران این مصطفی نجاریان‌زاده، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه بود که در سخنرانی خود، دلایل حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، قدس، مقاومت و انتفاضه را تشریح کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از روز اول پیروزی انقلاب حمایت بی‌دریغ خود را از فلسطین اعلام کرد. از همان ایام پیروزی انقلاب، رژیم اسرائیل از ایران بیرون رانده و سفارت این رژیم، به فلسطین تحویل داده شد.
نجاریان‌زاده افزود: حضرت امام خمینی(ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب فرمود که فلسطین موضوع اول جهان اسلام است و با فرمان تاریخی خود، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید. میلیون‌ها نفر هر ساله در روز قدس در کشور ایران اسلامی و بسیاری از کشورهای دنیا به خیابان‌ها آمده و شعار حمایت از فلسطین و آزادی قدس را سر می‌دهند.
وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در همایش انتفاضه در تهران اشاره كرد و گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) بر وحدت گروه‌های فلسطینی تأکید و تصریح کردند: ایران اسلامی و رهبری و مردم، همواره پشتیبان و حامی انتفاضه فلسطین بوده و این حمایت را با قوت و قاطعیت تا به امروز ادامه داده و اراده خود را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین از دست نداده‌اند.
سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در سوریه در ادامه با تبیین اهمیت نقش جوانان در جوامع انسانی و مقاومت و پایداری ملت‌ها، به نقش جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پیشرفت‌های علمی کشورمان اشاره کرد و گفت: بیشتر کسانی که در این پیشرفت‌ها نقش‌آفرینی كردند، جوانان با غیرت ایرانی بودند که متوسط سن آنان 25 سال بوده است.
سخنران سوم این کنفرانس خالد عبدالمجید، دبیرکل اتحادیه نیروهای هم‌پیمان مقاومت فلسطینی بود که ابتدا نقش مهم کشور سوریه را در بقای خط مقاومت تشریح کرد و گفت: بعد از اینکه همه کشورهای مرتجع عرب تلاش کردند که مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند، این جوانان فلسطینی بودند که با تلاش و خون خود، نام فلسطین را مجدداً زنده کردند.
وی ادامه داد: خداوند حضرت امام خمینی(ره) را رحمت کند که با تعیین روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بر زنده نگه‌داشتن این مسئله تأکید کرد و از امام خامنه‌ای(حفظه الله) نیز تشکر می‌کنیم که در کنفرانس اخیری که در تهران برگزار شد، مسئله فلسطین را دوباره در جهان عرب و جهان اسلام مطرح کردند.
سخنران بعدی طلال ناجی نایب، رئیس جبهه مردمی فلسطین ـ رهبری کل ـ در سخنرانی پرهیجان خود بر نقش کشورهای حامی محور مقاومت مانند ایران، عراق، سوریه و لبنان در زنده ماندن مسئله فلسطین تأکید کرد و از حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) به طور ویژه قدردانی کرد که همواره نقش بارز و بسیار برجسته‌ای در این رابطه داشته و دارند.
وی در پایان، حضور فعال جوانان فلسطینی را در صحنه مبارزه، انتفاضه و مقاومت بسیار مهم و مؤثر دانست و گفت: ما کهنسالان می‌میریم و جوانان باید این مسیر را ادامه دهند.
در ادامه عبدالكریم الشرقی، به نمایندگی از جوانان مقاومت سخنرانی کرد و گفت: رهبران احزاب مختلف فلسطینی باید به جوانان نقش اساسی و مهم در فعالیت‌های حزبی بدهند و در غیر این صورت، جوانان این حق خود را به دست خواهند آورد.
سخنران پایانی بخش صبحگاهی این همایش نیز البحیصی، رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران بود که ضمن سخنرانی با عنوان «إن الله معنا» (همانا خداوند با ماست)، درباره اوضاع سیاسی فلسطینی بر نقش مهم و اساسی حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله) در معرفی واقعیت‌ها، دردها و رنج‌های فلسطینی‌ها مطالبی را بیان كرد و گفت:  همواره این بزرگوران بر نقش جوانان در تمامی امور تأکید داشته‌اند و ما هم باید به جوانان و نقش آنان اهتمام ویژه‌ای قایل شویم.
این همایش در بعداز ظهر نیز به کار خود ادامه داد و در کمیته‌ها و نشست‌های ویژه‌ای، درباره نقش جوانان در اجتماع و مقاومت و انتفاضه و ضرورت‌های توجه خاص به این قشر آینده‌ساز به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پرداخته شد.
بنا بر اعلام این گزارش، در کنفرانس دمشق بیشتر شرکت‌کنندگان بر اهمیت نقش و حضور جوانان و دانشجویان در انتفاضه و مقاومت تأکید کردند و این قشر را اصل و اساس تلاش‌هایی که برای آزادسازی فلسطین اشغالی صورت می‌گیرد، برشمردند.
همچنین ایثارگری و شهادت‌طلبی جوانان در انتفاضه‌های فلسطینی از مطالب مورد تأکید همه سخنرانان در این کنفرانس بود و آنان از تلاش‌های جمعیت دوستی فلسطین و ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان و اهتمام جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم ایران اسلامی به مسئله فلسطین و انتفاضه تقدیر كردند.
شعار این کنفرانس با عنوان «مقاومت؛ تلاشی مستمر» از سخنان شهید باسل الاعرج فلسطینی گرفته شد. شهید باسل‌ الاعرج، متخصص داروسازی و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مصر بود. وی در دفاع از مقاومت رنج‌های فراوانی کشید و مقالات فراوانی را در این رابطه به رشته تحریر درآورد و سرانجام در سال 2012 دستگیر، شکنجه و جانباز شد و به تازگی به شهادت رسید.
 
دهمین کنفرانس «جوانان فلسطین» در دمشق + عکس

دهمین کنفرانس «جوانان فلسطین» در دمشق + عکس

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید