خبر فوری

ویراست های حساب khamenei.ir در مورد قوه قضائیه

هرمزبان – ویراست های حساب khamenei.ir در مورد قوه قضائیه در پیام رسان متن محور ایرانی ویراستی را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  ، حساب khamenei.ir در پیام رسان ایرانی ویراستی به انتشار سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضائیه پرداخت.

ویراست های منتشر شده:

قوه‌ی قضائیه یکی از ستونهای اصلی در برپایی نظام اسلامی است معلوم است که اگر در این ستونهای اصلی اختلالی بوجود بیاید در کل نظام اختلال بوجود خواهد آمد.

 

مرحوم بهشتی بسیار بانظم بود که در طول سالهای متمادیِ آشنایی و همکاری با ایشان، چه قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب، من هیچ کس را در بین دوستان خودمان، مرتبطین خودمان، مثل مرحوم آقای بهشتی در نظم ندیدم.

 

شماها که به هر شکلی در این قوه مشغول خدمت هستید بدانید در یکی از مهمترین ارکان نظام اسلامی دارید کار میکنید.

 

یک اکثریت قاطع نزدیک به همه در قوه‌ی قضائیه مردمان شریفی هستند، شرافت این عزیزان را نباید انسان از نظر دور بدارد. یک اقلیت کوچکی هم هستند که سوء‌استفاده میکنند از موقعیت؛ چهره‌ی قوه را مخدوش میکنند در نظر مردم.

 

باید همه‌ی اعضا و اجزای قوه مراقبت کنند که فساد وارد نشود. خدای نکرده وقتی یک بخشی فساد وارد شد این بیماری سرایت پیدا میکند. مبارزه‌ی با فساد هم در درون قوه هم در بیرون قوه یکی از وظایف شما است.

 

خیلی از فسادها از همین معاملات غیررسمی و معاملات عادی به وجود می‌آید در مورد اموال غیرمنقول. این باید جلویش گرفته بشود. اگر از دیدگاه شورای محترم نگهبان یک اشکالی هم این قانون مجلس داشته باشد، مصلحت قطعی نظام و کشور در این است که این قانون دنبال بشود.

 

طرح تحول قوه‌ی قضائیه الان در اختیار شماست، این طرح باید پیش برود، پیشرفتش کم بوده، باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود.

 

یکی از وظائف قوه‌ی قضائیه تأمین آزادیهای مشروع است. در ذیل حکم شرع، آزادیهای مردم باید تأمین بشود. خب دستگاههای قدرت به طور طبیعی در یک مواردی دچار معارضه میشوند. چه کسی باید به داد مردم برسد در این زمینه؟ قوه‌ی قضائیه.

 

داوری کار را بر اساس خروجی قرار بدهید. ملاک این است که نتیجه و خروجی کارها چه شد. این در همه‌ی مسائل کشور این جوری است. آمارها مهم‌اند، منتها باید نشان داده شود که خروجی این آمارها و این مطالبی که گفته شد خروجی‌اش چیست، آن مهم است که دست مردم چه میرسد.

 

قوّه‌ی قضائیّه تصویر رسانه‌ای خوبی ندارد؛ از رسانه و تبلیغات بدرستی در این قوّه و برای این قوّه استفاده نمیشود. البتّه بخشی‌اش مربوط به دستگاه‌های رسانه‌ها [مثل] رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها و مانند اینها است، بخشی‌اش هم مربوط به خود درون قوّه است.

 

باید برخورد با مراجعین در قوه قضائیه خوب باشد. اگر کسی که به دادگستری مراجعه میکند با اخم شما مواجه شود، ولو به کارش هم رسیدگی شود، با دل‌شکستگی از آنجا بیرون میرود و اثر سوء دارد.

 

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید