خبر فوری

راه ارتباطی 18 روستای رویدر با بندرخمیر قطع شده است/ 6 روستا در شرق رویدر در بحران بسر می‌برند

عبدالسلام جمالی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: بارش باران در منطقه رویدر طی چند روز اخیر به طور مستمر ادامه داشته و شدت بارش‌ها از 25 سال قبل تاکنون بی‌سابقه بوده است به طوری که در 4 روز بیش از 150 میلی‌متر باران باریده است.

وی با بیان این که شهر رویدر در اثر بارش‌های چند روز اخیر آسیب خاصی ندیده اما دیوار شماری از خانه‌های مردم فرو ریخته و سقف بسیاری از منازل از شدت بارش‌ها دچار چکه شده است، افزود: عمده خسارت‌ها به راه‌های ارتباطی روستایی وارد شده به طوری که در حال حاضر راه ارتباطی بخش رویدر به 18 روستا قطع است و دلیل اصلی قطعی مسیرهای مواصلاتی روستا به دلیل طغیان رودخانه در محل آبنمای روستای کروئیه بوده است.

رئیس شورای شهر رویدر همچنین عنوان کرد: راه 6 روستای پرکان گیشو، پرکان آل موسی، گیشو، آب مصلی و چاهوخرزانی درحوزه شرق رویدر با جمعیت 800 نفر بیش از 4 روز است که با شهرستان بندرخمیر قطع شده و تنها کمکی که از سوی هلال احمر به آنها داده شده صرفا 70 کیلو نایلون بوده است.

جمالی از مسؤولان خواست تا به طور ویژه به این 6 روستا امدادرسانی کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پر شدن عمده سازه‌های آبگیری اشاره و خاطرنشان کرد: 90 درصد بندها و سدهای آبخیزداری و از جمله سد بزرگ رویدر نیز در بارش‌های اخیر آبگیری خوبی شده است.

رئیس شورای شهر رویدر به خطرات ناشی از ریزش کوه و تهدید جان 150 خانواری که در منطقه همجوار با صخره در رویدر زندگی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: سالن ورزشی و یک باب مدرسه را برای اسکان این خانواده‌ها با همکاری شهرداری و هلال احمر آماده کرده‌ایم که مسؤولان در حال تلاش برای جابجایی ساکنان خانه‌های ناایمن به این دو مکان هستند.

جمالی از تلاش‌های جوانان داوطلب خانه هلال در شهر رویدر تقدیر کرد و در عین حال خواستار تجهیز مراکز هلال احمر در شهرستان بندرخمیر و شهر رویدر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید